رابطه سردرد با خرابی دندان چیست و چگونه آن را برطرف کنیم

رابطه سردرد با خرابی دندان چیست و چگونه آن را برطرف کنیم

رابطه مستقیمی بین سردرد با خرابی دندان وجود دارد . اگر گاهی اوقات سردرد های عصبی دارید و در بخش های صورت خود احساس درد می کنید احتمالا با نوعی عفونت دهان یا دندان روبرو هستید. که علل و روش های بهبود آن را بررسی می کنیم.

رابطه سردرد با خرابی دندان به میگرن نیز بر می گردد. طبق بنیاد تحقیقات میگرن ، میگرن فقط یک سردرد قدرتمند نیست. مبتلایان به میگرن روزانه مزمن ممکن است حداکثر تا 15 روز در ماه با میگرن درگیر شوند و دوره ها از چهار ساعت تا سه روز ادامه داشته باشند. میگرن همچنین می تواند با حالت تهوع ، سرگیجه ، سوزن سوزن شدن صورت و حساسیت به نور و صدا همراه باشد. آنها می توانند باعث شوند افرادی که آنها را تجربه می کنند در کار و مدرسه غیبت داشته باشند و با افزایش خطر ابتلا به سایر شرایط مانند افسردگی و اضطراب مواجه شوند.

در ادامه رابطه سردردهای شدید ،عصبی یا میگرنی را با عفونت های دندان و دهان خواهیم دید.

رابطه سردرد با خرابی دندان

رابطه سردرد و خرابی دندان

اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)

TMJ یا اختلال مفصل گیجگاهی فکی ، زمانی شکل می گیرد که مفصل توپی و سوکت اصلاح شده که فک بالا و پایین شما را به هم متصل می کند ، به درستی عمل نکند. هدف اصلی مفصل حرکت فک پایین در سه جهت جلو ، عقب و پهلو به پهلو است. TMJ می تواند احساسی ایجاد کند مثل اینکه فک شما کلیک صدا می کند و  یا انگار لحظه ای گیر می کند.

سردردهای شدید ، صدای کلیک و عضلات حساس به فک از علائم شایع TMJ است. دندانپزشک می تواند TMJ را به طور قطعی تشخیص دهد و راه حل هایی برای درد فک به شما ارائه دهد. کاهش علائم مربوط به تنش عضلانی می تواند سردرد همراه شما را تسکین دهد. اجتناب از جویدن بیش از حد (مانند آدامس) ، اختصاص وقت برای ورزش منظم و ماساژ فک از دیگر مکانیزم های مقابله ای برای سردرد TMJ است.

دندان قروچه یا بروکسیسم

رابطه سردرد و خرابی دندان

دندان قروچه یا بروکسیسم عمل دندان ساییدن یا فشردن دندان شما است و فقط در ایالات متحده 30 تا 40 میلیون نفر مبتلا به این عارضه هستند. دندان قروچه یکی از اصلی ترین ارتباطات سردرد با خرابی دندان است . دندان قروچه در بعضی از بیماران فقط در شب هنگام خواب رخ می دهد ، در حالی که دیگران دندان های خود را در طول روز خرد می کنند. می تواند ناشی از استرس ، نامرتب بودن دندان ها یا بیماری های عصبی و عضلانی صورت باشد. علائم می تواند شامل سردردهای صبحگاهی ، ساییدن صدا در شب ، سفت شدن عضلات فک و ترک خوردگی یا آسیب دیدن دندان ها باشد. اگر هر یک از این علائم را نشان دادید ، برای تشخیص صحیح به دنبال مشاوره با دندانپزشک خود باشید یا از طریق دکمه پایین صفحه از ما مشاوره بگیرید.

اگر دندان قروچه شما به مسائل دندانی مربوط می شود ، دندانپزشک می تواند با رفع ترازبندی یا قرار دادن محافظ دهان ضد ساییدن ، آن را برطرف کند. دندان قروچه مرتبط با استرس را می توان با مشاوره حرفه ای ، روش های آرام سازی یا داروهای تجویز شده درمان کرد. کلینیک مایو خاطرنشان می کند که کودکان بیشتر از ساییدن دندان رشد می کنند. در غیر این صورت ، تغییر رفتار ، بازخورد زیستی (تکنیکی که فعالیت عضلات را کنترل می کند) و حتی تزریق بوتاکس از دیگر گزینه های درمانی است که باید در نظر گرفته شود.

دندان درد ، اصلی ترین دلیل ارتباط سردرد با خرابی دندان

رابطه سردرد و خرابی دندان

برخی از مشکلات دندانی همچنین می توانند باعث سردرد شوند. بهبود دندان درد و سردرد همراه با آن در صورت ایجاد علت پوسیدگی دندان یا لثه به کمک دندانپزشک نیاز دارد.

اگر فکر می کنید میگرن و درد دندان شما با هم مرتبط است و رابطه سردرد و خرابی دندان خود را فهمیدید ، قرار ملاقات با دندانپزشک خود بگذارید. به موارد دهانی که همراه با میگرن رخ می دهد توجه داشته باشید. اگر این دو به هم ربط داشته باشند ، دندانپزشک شما باید بتواند نه تنها برای مسئله مراقبت از دهان بلکه برای تسکین میگرن یک دوره درمانی را تشخیص داده و پیشنهاد کند.

روش دیگر برای جلوگیری از پوسیدگی و عفونت که می تواند احساس میگرن و درد دندان را از بین ببرد ، حفظ مراقبت های پیشگیرانه مناسب دهان و دندان است. این به این معنی است که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و روزانه نخ دندان بکشید. اگر استرس ، سردرد یا TMJ باعث خرد شدن دندان های شما می شود ، با متخصص دندانپزشکی خود صحبت کنید. در مورد درد خود ساکت نمانید. حتی سردرد چیزی است که دندانپزشک شما می تواند در این زمینه به شما کمک کند!

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد28

نمونه کار
مشاوره در واتساپ