پروتز دندان ، انواع پروتز دندان، قیمت ،تعرفه و درمان در تهران

پروتز دندان ، انواع پروتز دندان، قیمت ،تعرفه و درمان در تهران

پروتز دندان از شاخه های دندانپزشکی زیبایی است که به طور کلی روکش دندان به صورتی که زیبایی و شکستگی دندان مرتفع گردد انجام می شود. در ادامه انواع پروتز دندان، قیمت، تعرفه و درمان پروتز در تهران را بررسی می کنیم.

یکی از روش های زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند،این نوع درمان است، این عمل برای بازسازی ، ترمیم و زیباسازی دندان ها انجام  می شود به صورتی که نقاط خالی، شکستگی و سایر مشکلات زیبایی دندان برطرف گردد. امروزه انواع گوناگونی از پروتزهای دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و نقش مهمی در درمان بیماری‌های دندانی، بر عهده دارند.

انواع پروتز دندان

پروتز دندان

پروتز دندان سه نوع دارد. پروتز ثابت، پروتز متحرک و پروتز ایمپلنت، از انواع پروتز است که تا حدودی با آن‌ها آشنا هستید. پروتزها را مانند سایر پروتزهای دیگر می‌توان به صورت موقت و ثابت استفاده کرد.

اگر می‌خواهید از پروتزهای ثابت استفاده کنید، باید پروتزها به وسیله چسب مخصوص دندانپزشکی و یا پیچ دندان توسط دندانپزشک خوب در تهران ، روی لثه قرار گیرند. پروتزهای موقت نیز قابلیت جابجایی دارند و همچون یک دندان مصنوعی عمل می‌کنند. در ادامه با انواع پروتز دندانی بیشتر آشنا شوید.

پروتز ثابت دندان

پروتز دندان

پروتز دندان چیست ؟ این نوع پروتز دو نوع است. پروتز دندانی ثابت همانند دندان درون دهان قرار می‌گیرد و بعد از قرارگیری آن، متوجه تفاوت آن با دندان‌های طبیعی خود نخواهید شد. این پروتزها معمولاً ظاهری مناسب دارند و طرفداران بیشتری نسبت به پروتزهای متحرک دارند.

روکش دندان

روکش دندان نوعی پروتز دندانی ثابت است و زمانی که دندان‌ها دچار آسیب‌دیدگی ظاهری شده باشند و یا بخشی از مینای دندان از بین رفته باشد و دندان ضعیف شده باشد، از روکش دندان استفاده می‌شود تا نقص عملکردی دندان برطرف شود.

بریج دندان (پروتز ثابت)

نوع دیگری از پروتز ثابت که در دندانپزشکی زیبایی رایج است، استفاده از بریج دندان است. بریج دندان، زمانی که فرد دندان‌های خود را از دست داده باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین ترتیب که فضای دندان خالی، توسط بریج، در میان دندان‌های دیگر، پر می‌شود. درواقع وجود دندان‌های مجاور، برای قرارگیری بریج، الزامی است.


مطالب مرتبط:


پروتز دندانی متحرک

پروتز دندان - انواع پروتز

همان طور که از نام آن پیداست، این پروتز قابلیت جابجایی و تحرک را دارد. اگر افرادی دندان‌های خود را از دست داده باشند و به هر دلیل نتوانند از بریج و ایمپلنت استفاده کنند، بهترین جایگزین برای آن‌ها، پروتزهای دندانی محرک خواهد بود. دندان‌های مصنوعی از این دسته‌اند. پروتز متحرک در بین سالمندان، محبوبیت ویژه‌ای دارد اما این بدین معنا نیست که جوانان از این نوع پروتز دندان استفاده نمی‌کنند.

پروتزهای متحرک فلزی تکه ای

پروتز پارسیل که به پروتز دندانی تکه ای هم شهرت دارد، از انواع پروتزهای متحرک است. این پروتزها هم نقش مهمی در درمان بی‌دندانی ایفا می‌کنند. جنس این پروتز دندانی از اکریل یا کرم کبالت است. معمولاً این پروتزها در بخش‌های انتهایی دهان استفاده می‌شود چرا که ظاهر فلزی آن، نمای زیبایی ندارد.

ایمپلنت

با پیدایش ایمپلنت‌ دندان ، راه جدیدی برای درمان دندان‌های از دست رفته و بازگردانی زیبایی به چهره، پدید آمد. ایمپلنت‌ دندان توسط یک پایه تیتانیومی که کاملاً با سلول‌های بدن سازگار است، درون لثه قرار می‌گیرند و رویه آن که نقش سفیدی دندان یا همان تاج دندان را دارد، بر روی پایه تیتانیومی قرار می‌گیرد و همچون یک دندان طبیعی، عمل می‌کنند.

مراقبت از پروتزهای دندانی

بهداشت دندان برای پروتزهای دندانی هم اهمیت دارد. همان قدر که به دندان‌های طبیعی خود اهمیت می‌دهید، دندان‌های پروتزی خود را تمیز نگاه دارید. استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده و مسواک، نقش مهمی در پاکیزگی پروتزها خواهد داشت. پروتزهای متحرک را درون محلول‌های ضدعفونی کننده هفته‌ای یک‌بار به مدت 8 ساعت قرار دهید تا به طور کامل میکروب‌زدایی شوند.

قیمت و تعرفه پروتز تهران

تعرفه پروتز دندان بستگی به نوع تغییر ، نازیبایی ، شکستگی یا مشکلات داخلی دندان بستگی دارد، هر چه میزان آسیب بیشتر باشد هزینه آن نیز بیشتر است، البته بسته به نوع پروتز قیمت ها نیز متفاوت می شود، برای اطلاع از هزینه پروتز و نوع بیماری با شماره بالای وبسایت تماس بگیرید.

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید