روش صحیح مسواک زدن ، چه موقع باید مسواک بزنیم ، چرا باید مسواک بزنیم

نحوه صحیح مسواک زدن

روش صحیح مسواک زدن ، چه موقع باید مسواک بزنیم ، چرا باید مسواک بزنیم

روش مسواک زدن صحیح ، نحوه صحیح مسواک زدن چگونه است و چه موقع باید مسواک بزنیم؟ اصلا چرا باید مسواک بزنیم؟ انجمن دندانپزشکی آمریکا مدتهاست توصیه می کند که دندان های خود را دو بار در روز به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید. اما آنچه این دستورالعمل ها توصیه نمی کنند این است که دقیقاً ، چه موقع مسواک زدن را انجام دهید.

به دلیل ایجاد یک عادت مسواک زدن منظم ، بسیاری از افراد هر روز دندان های خود را به طور همزمان مسواک می زنند. به نظر می رسد مسواک زدن هر روز صبح و دوباره در شب قبل از خواب برای اکثر افراد استاندارد است. این برنامه ساده مسواک زدن را به صورت معمول تبدیل می کند. در ادامه به موارد زیر می پردازیم:

  • چرا باید مسواک بزنیم؟
  • چه موقع باید مسواک بزنیم؟
  • چطور باید مسواک بزنیم؟
  • نحوه صحیح مسواک زدن چیست

چه موقع باید مسواک بزنیم

نحوه صحیح مسواک زدن

برخی از متخصصان می گویند مسواک زدن قبل از خوردن صبحانه برای مینای دندان و سلامت کلی دهان بسیار مفید است.

در حالی که هیچ کس نمی خواهد آب پرتقال صبحگاهی خود را بنوشاند وقتی هنوز طعم فلوراید را در دهان خود دارید ، ممکن است بهترین کار برای دندانهای شما فقط انجام این کار باشد.

در این مقاله این ادعا مورد بررسی قرار می گیرد که مسواک زدن به محض بیدار شدن از خواب ، به جای بعد از صبحانه ، برای دندان های شما بهتر است.

چرا باید مسواک بزنیم

چرا بهتر است قبل از صبحانه مسواک بزنید

نحوه صحیح مسواک زدن

برای آموزش نحوه صحیح مسواک زدن ، در واقع ممکن است یک پاسخ علمی برای این سؤال وجود داشته باشد. در حالی که می خوابید ، باکتری های ایجاد کننده پلاک در دهان شما چند برابر می شوند. بخشی از این دلیل است که شما ممکن است با طعم “خزه” در دهان و “نفس صبح” از خواب بیدار شوید.

شستشوی آن باکتری ها با خمیردندان فلوراید دندان های پلاک و باکتری شما را شستشو می دهد. همچنین مینای دندان شما را با یک سد محافظ در برابر اسید موجود در مواد غذایی شما پوشانده است.

طبق گفته های کلینیک مایو ، در صورت مصرف مواد غذایی اسیدی ، باید حداقل 30 دقیقه از مسواک زدن به دندان خودداری کنید. غذاها و نوشیدنی های صبحانه مانند نان تست ، مرکبات و قهوه تمایل دارند که معیارهای غذایی اسیدی متناسب باشند.

وقتی صبح روز اول کار را مسواک می زنید ، بزاق دهان شما شروع به راه افتادن می کند!

یک منبع کوچک از 21 فرد مسن تر مطالعه نشان داد که پس از مسواک زدن ، شرکت کنندگان در مطالعه شاهد تولید بزاق خود تا 5 دقیقه بودند. بزاق شما به تجزیه غذای شما کمک می کند و به طور طبیعی باکتری های مضر را در دهان شما از بین می برد.

نحوه صحیح مسواک زدن در صبح و زمان دقیق آن

چه موقع باید مسواک بزنیم؟ جرا باید مسواک بزنیم ؟ بهتر است برای کارهای روزانه و شروع روز، بعد از صبحانه مسواک بزنید ، هنوز هم می توانید این کار را انجام دهید – اما شاید لازم باشد برخی اطلاعات را در ذهن داشته باشید.

مسواک زدن دندانهای شما بلافاصله پس از صرف صبحانه ممکن است در واقع دندانهای شما را با بقایای مواد غذایی اسیدی پوشانده و باعث تضعیف مینای دندان شما شود. موارد دلخواه صبحانه برخی از بدترین غذاها برای مینای دندان شما هستند ، از جمله:

  • آب پرتقال
  • مرکبات
  • میوه خشک شده
  • نان
  • شیرینی

بنابراین ، مسواک زدن ممکن است درست بعد از صرف صبحانه برای دندانهای شما بسیار خراب باشد.

انتظار بین 30 دقیقه تا یک ساعت بعد از غذا برای مسواک زدن بهترین راه برای اطمینان از محافظت از دندان های شما و لعاب دادن به مینای دندان نیست.

انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند 60 دقیقه بعد از غذا قبل از مسواک زدن صبر کنید ، خصوصاً بعد از داشتن غذاهای اسیدی.

قبل از مسواک زدن آب یا نوشیدن مقداری آدامس فاقد شکر برای تمیز کردن دندان خود بنوشید.

چگونه مسواک بزنید

نحوه صحیح مسواک زدن

چرا و چه موقع باید مسواک بزنیم ؟ نحوه صحیح مسواک زدن چگونه است؟ نحوه مسواک زدن به همان اندازه (اگر مهم نیست) مهمتر از زمان مسواک زدن است.

این که آیا شما از مسواک برقی استفاده می کنید یا از یک مسواک معمولی پلاستیکی با برس نایلون استفاده می کنید ، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سر برس خود را با مقدار کمی آب مرطوب کنید تا روغن کاری شود. مقدار کمی خمیردندان فلوراید ، تقریباً به اندازه نخود ، اضافه کنید.
  • دندان های خود را با زاویه ای مسواک بزنید تا بتوانید لکه های سخت قابل دستیابی نداشته باشید. به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید ، مطمئن شوید که دندانهای جلوی خود ، قسمتهای دندانهای خود و سطح جویدگی دندانهای خود را مسواک زده اید.
  • زبان خود را مسواک بزنید تا باقیمانده باکتریایی که در طی فرآیند مسواک زدن روی زبان شما وجود دارد را مسواک بزنید.
    هر خمیردندان باقیمانده را بریزید و دهان و زبان خود را با آب بشویید.

هنگامی که به دنبال محافظت از مینای دندان خود هستید ، مسواک زدن درست بعد از بیدار شدن از صبح بهتر از مسواک زدن دندانهایتان بعد از صرف صبحانه است.

اگر بعد از صرف صبحانه باید مسواک بزنید ، سعی کنید قبل از مسواک زدن بین 30 تا 60 دقیقه صبر کنید.

مسواک زدن در صبح هر زمان که بتوانید این کار را انجام دهید ، بهتر از این است که قدم مسواک زدن را به هیچ وجه پرش نکنید.

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید