لیفت لثه چیست و عوارض ، مزایا و قیمت ، تعرفه خرداد 1402 تهران

لیفت لثه چیست و عوارض ، مزایا و قیمت ، تعرفه خرداد 1402 تهران

لیفت لثه چیست ؟ تعرفه ، قیمت ، هزینه ، مدت درمان ، عوارض ، تهران خرداد 1402 ، لیفت لثه نوعی جراحی است که به زیبایی خط لثه و لب کمک می کند تا ساختار نمایش کم یا زیاد لثه را برطرف کند. در ادامه عوارض ، مزایا و قیمت و تعرفه لیفت لثه را بررسی می کنیم

خطوط لثه هر کس متفاوت است. بعضی بالا هستند ، بعضی کم ، بعضی در این بین هستند. برخی حتی ممکن است ناهموار باشند.

اگر در مورد خط لثه خود احساس ناخوشایندی دارید، روش هایی برای تغییر یا مراقبت از لثه وجود دارد. کانتورینگ لثه که به آن مجسمه سازی لثه یا لیفت لثه نیز گفته می شود ، یکی از گزینه هایی است که می تواند به تغییر شکل لثه کمک کند.

در برخی موارد ، دندانپزشک حتی ممکن است آن را پیشنهاد کند ، به خصوص اگر در لثه های خود مشکلاتی دارید که بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر می گذارد. اما ، دقیقاً شامل چه مواردی است؟

این مقاله روشن می کند که لیفت لثه چیست ، چگونه و چه زمانی انجام می شود و بهبود آن چگونه است.

کانتورینگ لثه

کانتورینگ یا لیفت لثه روشی است که توسط یک متخصص دندانپزشکی انجام می شود که خط لثه شما را تغییر شکل می دهد یا آن را احیا می کند.

روند کانتورینگ لثه شامل بریدن یا از بین بردن بافت اضافی لثه در اطراف دندان های شما است. اگر دچار لثه خراب هستید ، این روش شامل ترمیم بافت لثه است.

در بسیاری از موارد ، لیفت لثه یک روش انتخابی است. این بدان معناست که از نظر پزشکی لازم نیست. در عوض ، این کار برای بهبود ظاهر لثه ها ، دندان ها یا لبخند انجام شده است.

اما ممکن است مواقعی پیش آید که دندانپزشک به دلایل بهداشت دهان و دندان ، توصیه به کانتورینگ لثه کند.

چه زمانی باید لیفت لثه انجام داد

بسیاری از اوقات ، لیفت لثه برای اهداف آرایشی انجام می شود. اما مواردی وجود دارد که ممکن است یک ضرورت پزشکی باشد.

اگر به بیماری پریودنتال مبتلا هستید ، کانتورینگ لثه ممکن است یک گزینه درمانی باشد. اما دندانپزشک ابتدا سعی می کند بیماری لثه را با گزینه های غیر جراحی درمان کند. این ممکن است شامل آنتی بیوتیک برای از بین بردن باکتری ها و عفونت ، یا تمیز کردن دندان ها برای بازگرداندن سلامت لثه باشد.

اگر این تلاش ها نتیجه ای نداشته باشد ، دندانپزشک شما ممکن است درمانی را مانند جراحی کاهش شکاف در لثه ها و استخوان اطراف آن برای ذخیره دندان توصیه کند. یا ممکن است برای رشد مجدد بافت آسیب دیده استخوان و لثه به یک روش بازسازی احتیاج داشته باشید.

لیفت لثه ممکن است بخشی از این روش ها باشد. و در این صورت ، اگر یک ضرورت پزشکی تشخیص داده شود ، بیمه دندانپزشکی ممکن است هزینه یا بخشی از آن را پوشش دهد. شما باید با ارائه دهنده بیمه دندانپزشکی خود صحبت کنید تا بفهمید چه مواردی را پوشش می دهد و آیا قیمت آن مناسب است یا خیر.

کانتورینگ لثه شامل چه مواردی می شود؟

کانتورینگ لثه

کانتورینگ لثه معمولاً توسط دندانپزشک یا دندانپزشک زیبایی انجام می شود. این یک رویه داخلی است که معمولاً در یک بازدید انجام می شود.

در بیشتر موارد ، شما در طول مراحل بیدار خواهید ماند. قبل از شروع پزشک ، بی حسی موضعی برای بی حس کردن لثه دریافت خواهید کرد.

در طی این روش ، پزشک با استفاده از لیزر بافت نرم یا چاقوی جراحی بافت اضافی لثه را از بین می برد و خط لثه را برای نمایان شدن بیشتر دندان از بین می برد. بخیه ها می توانند برای ثابت نگه داشتن بافت لثه استفاده شوند.

اگر لثه های شما عقب نشینی کند و این روش شامل اضافه کردن بافت لثه باشد ، پزشک شما بافت قسمت دیگری از دهان شما را از بین می برد ، شاید کام شما را. جراحی این بافت را در اطراف دندان های شما محکم می کند تا خط لثه شما طولانی شود و دوباره ساختار آن تغییر کند.

طول روش بسته به میزان لیفت و میزان ساخت مجدد مورد نیاز متفاوت خواهد بود. به طور کلی ، لیفت لثه حدود 1 تا 2 ساعت طول می کشد.

عوارض کانتورینگ لثه

کانتورینگ لثه

قبل از شروع عمل به شما بی حسی موضعی داده می شود. با این کار لثه های شما بی حس می شود بنابراین در حالی که پزشک روی دهان شما کار می کند احساس درد نخواهید کرد. اما بعد از آن می توانید کمی حساسیت و بی حسی را انتظار داشته باشید.

میزان ناراحتی به این بستگی دارد که چه مقدار از لثه شما باید تغییر شکل داده یا خارج شود.

بعد از جراحی ، پزشک ممکن است مسکن را برای شما تجویز کند ، یا می توانید از داروهای ضد درد مانند استامینوفن (تایلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) بدون نسخه استفاده کنید. از آنجا که آسپرین می تواند باعث خونریزی شود ، پزشک ممکن است این دارو را تجویز کند.

همچنین می توانید برای چند روز پس از عمل ، با استفاده از کیسه یخ یا کمپرس سرد بر روی دهان خود ، درد و تورم لثه را کاهش دهید. بهتر است هر بار 15 تا 20 دقیقه از کمپرس استفاده کنید.

بهبودی این عمل چه مدت است؟

لیفت لثه چیست

کانتورینگ لثه زمان کمی از شما میگیرد ، اما بهبودی کامل بسته به میزان جراحی ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. ممکن است مجبور باشید برخی از فعالیت ها را بر اساس احساس و حساسیت خاصی که دارید یکی دو روز محدود کنید.

از آنجایی که در ابتدا لثه ها و دهان شما احساس حساسیت می کنند ، پس از انجام این عمل می خواهید حدود 2 تا 3 روز غذاهای نرم بخورید. این ممکن است شامل غذاهایی مانند:

• سوپ
  • ماست
  • سیب
  • ژله

پزشک شما دستورالعمل های غذایی بعد از جراحی را ارائه می دهد و همچنین در صورت وجود غذاهایی که باید از آنها در هنگام بهبودی اجتناب کنید ، به شما اطلاع می دهد.

به طور معمول چند روز یا یک هفته پس از انجام جلسه قرار ملاقات بعدی خواهید داشت. پزشک شما لثه های شما را بررسی می کند تا نحوه بهبودی شما را کنترل کند و به دنبال علائم عفونت است.

آنها ممکن است برای کاهش خطر عفونت دهان شویه آنتی بیوتیکی تجویز کنند. علائم عفونت شامل افزایش درد و تورم و ترشح از لثه است.

قیمت لیفت لثه ، تعرفه لیفت لثه تهران 1401

کانتورینگ لثه اغلب به دلایل زیبایی انجام می شود ، که آن را به یک روش انتخابی تبدیل می کند – یعنی از نظر پزشکی لازم نیست. به همین دلیل ، بیمه دندانپزشکی معمولاً هزینه ای را پوشش نمی دهد.

اگر از نظر پزشکی لازم نباشد ، هزینه این روش را از جیب خود پرداخت می کنید. این هزینه بسته به مقدار بافت لثه برداشته شده یا ترمیم شده و اینکه آیا متخصص این روش را انجام می دهد ، متفاوت خواهد بود.

هزینه های این دندان از 50 تا 350 دلار برای یک دندان یا تا 3000 دلار برای همه دندان های جلوی بالا است. این قیمت در تهران به 2 میلیون تا 8 میلیون برای یک بخش نیز می رسد.

اگر دندانپزشک شما به دلایل بهداشت دهان و دندان توصیه به کانتورینگ لثه می کند ، بیمه دندانپزشکی ممکن است بخشی از هزینه را پوشش دهد. برای جزئیات بیشتر در مورد میزان پوشش ، روی دکمه مشاوره زیر کلیک کنید

برای اطلاع بیشتر با دکمه های واتساپ و اینستاگرام در انتهای صفحه با ما در تماس باشید.