فیشور سیلانت چیست و فیشور سیلانت تراپی چه مزایایی برای دندان دارد

فیشور سیلانت

فیشور سیلانت چیست و فیشور سیلانت تراپی چه مزایایی برای دندان دارد

فیشور سیلانت چیست  ؟ چه زماین فیشور سیلانت کنیم ؟ مسواک زدن مهم است ، اما فیشور سیلانت دندان ممکن است بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی در دندان کودکان باشد. در این مطلب فیشور سیلانت دندان و فیشور سیلانت تراپی را معرفی می کنیم و مزایا و قیمت آن را بررسی خواهیم کرد

گزارش اخیر منبع معتبر از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) مزایای روش نسبتاً ساده و ارزان در کودکان را تبلیغ کرده است. فیشور سیلانت دندان یک پوشش نازک است که برای محافظت از دندان ها در برابر حفره ها روی دندان ها رنگ آمیزی می شود.

این روش بدون درد می تواند برای هر دندان 100 تا 200 هزار تومان باشد ، اگرچه برخی از برنامه های بیمه یا تخفیف می توانند این هزینه را کاهش دهند.

فیشور سیلانت چیست چه زمانی فیشور سیلانت کنیم

سیلانت معمولاً بر روی شیارهای معروف به شکاف و چاله های دندان های مولر پشتی اعمال می شود. اینها متداول ترین مکان ها برای ایجاد پوسیدگی در دندان ها هستند. این روش را می توان توسط دندانپزشک ، یک متخصص بهداشت دندان یا یک متخصص بهداشت دهان و دندان انجام داد.

فیشور سیلانت ها یک رزین ترکیبی سفید یا شفاف ، شبیه به پر شدن دندان سفید هستند. درزگیرها مانعی در برابر باکتری ها ایجاد می کنند که می توانند باعث ایجاد پلاک شوند. آنها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و حفره ها طراحی شده اند.

چه زمانی ممکن است کسی به فیشور سیلانت نیاز داشته باشد؟

فیشور سیلانت

اگر دندان هایتان شیار یا گودال بزرگی دارد ، ممکن است دندانپزشک به شما توصیه کند که فیشور سیلانت داشته باشید. با این حال شما باید با دندانپزشک در مورد ضروری بودن یا نبودن آنها صحبت کنید. همه دندانهای دارای شکاف نیازی به درزگیر ندارند.

برخی از دندانپزشکان برای اولین دندان های مولر ، که در حدود 6 سالگی ظاهر می شوند ، درزگیر را توصیه می کنند. دندانهای پشت (دندان های مولر دوم و سوم) در حدود 13 سالگی ظاهر می شوند و باید بررسی شود که آیا مهر و موم ها کمک می کنند یا خیر. برخی از بزرگسالان نیز از فیشور سیلانت دندان استفاده می کنند.

اگر از قبل پوسیدگی دندان وجود داشته باشد ممکن است دندانپزشک شما یک سیلانت را توصیه کند. سیلانت می تواند به کاهش پوسیدگی در آینده کمک کند.

روش فیشور سیلانت دندان چگونه است

فیشور سیلانت

استفاده از فیشور سیلانت روشی سریع و بدون درد است. معمولاً هر دندان چند دقیقه طول می کشد و پیچیدگی آن کمتر از پر کردن حفره است. نیازی به بیهوشی و معمولاً بی حسی نیز نیست. کاری که دندانپزشک شما انجام می دهد به صورت زیر است:

  • دندان را تمیز و خشک کنید
  • سطح دندان را آماده کنید تا درزگیر به خوبی بچسبد
  • روی سیلانت مایع رنگ کنید ، که به داخل شیارهای عمیق و چاله ها جاری می شود
  • با یک نور قوی درزگیر را بچسبانید و سفت کنید
  • نیش خود را بررسی کرده و هرگونه درزگیر اضافی را صاف کنید

چه انتظاراتی می توان پس از انجام داشت

فیشور سیلانت

شما باید طبق معمول دندان های خود را تمیز کنید و بهداشت دهان و دندان را به خوبی انجام دهید. دندان های شما راحت تر تمیز می شوند زیرا مسواک به تمام سطوح می رسد.

گاهی اوقات سیلانت خراب می شود – این اتفاق معمولاً طی 6 ماه اتفاق می افتد. بهتر است به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید تا آنها به عنوان بخشی از معاینه دندانپزشکی روتین شما از سالم بودن درزگیر اطمینان حاصل کنند. در طی سالها ممکن است فرسوده شود و سپس باید دوباره اعمال شود.

مزایا و خطرات فیشور سیلانت

فیشور سیلانت

سیلانت ها ابزاری ساده و موثر برای کاهش پوسیدگی دندان هستند. آنها محافظت بیشتری در برابر پوسیدگی ایجاد می کنند ، حتی برای کسانی که آب فلوراید شده می نوشند و با خمیر دندانهای حاوی فلوراید مسواک می زنند. فلوراید موجود در آب و خمیر دندان به راحتی به شیارهای عمیق یا چاله ها راه پیدا نمی کند. حتی موهای مسواک ممکن است به آن حد نرسند.

عوارض نادر است اما ممکن است شامل واکنش آلرژیک به درزگیر ، یا تغییر در گاز گرفتن شما در صورت ضخیم بودن لایه درزگیر باشد.

فیشور سیلانت
هزینه تهیه فیشور سیلانت چقدر است؟

برای دریافت تعرفه و زمان انجام با دکمه های واتساپ و اینستاگرام با ما  در تماس باشید.

گزینه های جایگزین

وارنیش فلوراید را می توان توسط یک دندانپزشک بر روی دندان ها قرار داد. با این حال از لاک های فلوراید بیشتر در کودکان کم سن که در معرض خطر بالای ایجاد پوسیدگی و آسیب دندان هستند استفاده می شود. آنها باید هر سال 2 تا 4 بار اعمال شوند.

 

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید