جرم گیری دندان چیست و آیا به دندان آسیب می رساند

جرم گیری دندان

جرم گیری دندان چیست و آیا به دندان آسیب می رساند

جرم گیری دندان به طور معمول برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری لثه و دارای پلاک بیش از حد انجام می شود. در حالی که تمیز کردن استاندارد به سطح دندان می پردازد ، مقیاس گذاری می تواند به بخش های عمیق تر لثه نیز کمک کند.

اگر دندانپزشک شما جرم گیری دندان و ترمیم ریشه برای دندانها را پیشنهاد می کند ، فهمیدن این بدان معنی است که می توانید برای آنچه در پیش رو دارید آماده شوید.

جرم گیری دندان
جرم گیری دندان

جرم گیری یک روش معمول دندانپزشکی برای بیماران مبتلا به بیماری لثه است. این مرحله یک نوع از تمیز کردن دندان است که برای از بین بردن پلاک به زیر لثه می رسد. روند جرم گیری دندان و برنامه ریزی ریشه دندان ها اغلب به عنوان تمیز کردن عمیق گفته می شود. این روش درمانی فراتر از تمیز کردن عمومی است که شما با بررسی منظم و بازدید سالانه خود انجام می دهید.

چه زمانی جرم گیری دندان ضروری است؟

همه افراد نوعی پلاک دندان را تجربه می کنند. بزاق ، باکتری ها و پروتئین های موجود در دهان شما یک لایه نازک تشکیل می دهد که تقریباً در همه زمان دندان های شما را می پوشاند. هنگام غذا خوردن ، ذرات ریز ، اسیدها و قندهای موجود از مواد غذایی به این بخش می چسبند و باعث ایجاد شکاف روی دندان ها می شوند. باکتری هایی که در این پلاک زندگی می کنند می توانند باعث بیماری لثه و پوسیدگی دندان شوند. مسواک زدن ، نخ دندان زدن و تمیز کردن منظم دندان به شما در از بین بردن پلاک کمک کرده و از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری می کند.

اگر لثه های سالم داشته باشید ، بافت آن به سختی در اطراف دندان قرار می گیرد و پلاک را خارج می کند. با این حال ، اگر بیماری لثه شروع به شکل گیری کند ، این بافت کم کم قدرت خود را از دست می شود. لثه های سالم فقط 1 تا 3 میلی متر از زیر لثه به دندان وصل می شوند. با بیماری لثه ، پلاک های بیشتری روی دندان شما پدیدار می شوند. اینها می توانند با پلاک پر شوند و مشکلات شما را بدتر کنند و علائمی مانند بوی بد دهان ایجاد کنند.

روش های جرم گیری دندان

جرم گیری دندان شامل برداشت دقیق باکتریهای پلاک از سطح دندان درست زیر خط لثه است. دو روش اساسی برای جرم گیری دندان وجود دارد. . دندانپزشک یک وسیله نازک را در زیر خط لثه درج می کند تا به پلاک شما آسیب وارد نشود.

از طرف دیگر ، دندانپزشک شما می تواند یک ابزار اولتراسونیک برای اندازه گیری میزان پلاک دندان انتخاب کند. این ویژگی یک نوک فلزی ارتعاش کننده همراه با اسپری آب خنک دارد تا جرم های دندان را از بین ببرد.

جرم گیری دندان به طور معمول با روشی خاص شناخته می شود. ترمیم ریشه برای رسیدگی به سطح ریشه دندان عمیق تر می شود. این کار به همان روش مقیاس گذاری انجام می شود.در این روش سطح ریشه را صاف می کنند تا لثه ها به درستی مجدداً جمع شوند.

جرم گیری دندان
آیا جرم گیری درد دارد؟

جرم گیریمی تواند ناراحت کننده باشد ، به خصوص اگر لثه های حساس دارید. دندانپزشک شما ممکن است بی حس کننده موضعی را برای بی حس کردن بافت لثه شما فراهم کند و این روش را راحت تر انجام دهد. اگر نگران درد یا ناراحتی در طی فرایند هستید ، در مورد آن با پزشک خود صحبت کنید

بعضی از دندانپزشکان دهان را به چهار ربع تقسیم می کنند ، در حالی که برخی دیگر جرم گیری دندان را در دو نیمه انجام می دهند. اگر از روند کار خسته می شوید، از دندانپزشک خود سؤال کنید که آیا می توانید این کار را در چند جلسه انجام دهد یا خیر. اگرچه این گزینه همیشه قابل اجرا نیست و باید در مراحل ثابت انجام پذیرد

آیا جرم گیری به دندان آسیب می رساند؟

ممکن است دهان شما بعد از جرم گیری دندان ، احساس درد و حساسیت کند. برخی از بیماران بعد از عمل چند روز تورم یا خونریزی را تجربه می کنند. دندانپزشک شما ممکن است یک خمیر دندان تقویت کننده  را برای کمک به کاهش این ناراحتی پیشنهاد دهد. همچنین ممکن است بعد از انجام عمل جراحی ، از دهانشویه تجویز شده استفاده کنید تا لثه ها تمیز شود. بسیار مهم است که شما از اقدامات مسواک زدن و نخ دندان پس از مقیاس گذاری مناسب استفاده کنید تا مجدداً پلاک روی دندان شما ضعیف نشود.

برای معاینه لثه ، عمق لثه شما ، دندانپزشک باید ویزیت دوم را بعد از مقیاس دندانپزشکی شما تعیین کند ، و اطمینان حاصل کند که دندان های شما به درستی بهبود می یابند. اگر لثه از زمان مقیاس پذیری شما عمیق تر شده است ، ممکن است لازم باشد گزینه های درمانی دیگری را برای کمک به شما در حفظ لبخند سالم انتخاب کنید.

جرم گیری دندان یک روش درمانی بسیار متداول برای بیماران لثه است. تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکایی مبتلا به بیماری لثه هستند .

برگرفته از : 123dentist

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید