ترمیم دندان چیست و چگونه می توان با روش های خانگی دندان را ترمیم کرد

ترمیم دندان و محافظت از دندان

ترمیم دندان چیست و چگونه می توان با روش های خانگی دندان را ترمیم کرد

اگر به دنبال ترمیم و محافظت از دندان های خود هستید علاوه بر مراجعه به پزشک و چکاپ ، روش های عالی دیگری وجود دارد که در ادامه برای ترمیم دندان و محافظت از آن به صورت خانگی بیان می کنیم.

مواد معدنی مانند کلسیم و فسفات در ساخت مینای دندان به همراه استخوان و عاج کمک می کند. آنها همچنین از پوسیدگی دندان و حفره های بعدی جلوگیری می کنند.

با افزایش سن ، مواد معدنی موجود در دندان از بین می رود. این ممکن است در اثر خوردن غذاهای قندی و اسیدی ایجاد شود. همچنین وقتی تجمع باکتری ها در دهان شما رخ می دهد. پس از از بین رفتن مینا یا استخوان ، هیچ راهی برای برگرداندن آنها بدون جایگزینی کامل دندان وجود ندارد.

با این وجود ، می توان قبل از بروز پوسیدگی دندان ، به اصلاح این مواد معدنی با تغییر در شیوه زندگی و داروهای خانگی کمک کرد. این فرایند به عنوان یادآوری شناخته می شود. همچنین می توانید از بین بردن غیرقانونی در آهنگ های آن جلوگیری کنید.

در مورد اقدامات برای ترمیم دندان به صورت خانگی با دندانپزشک خود صحبت کنید تا به کمک ما مجددا برای ترمیم دندانهایتان کمک کرده و به متوقف کردن مشکلات بعدی کمک کند. از طریق لینک واتساپ پایین صفحه می توانید از ما مشاوره بگیرید.

روش های ترمیم دندان و محافظت از آن به صورت خانگی

1. دندان های خود را مسواک بزنید

ترمیم دندان و محافظت از دندان

مسواک زدن دندانهای شما برای از بین بردن باکتریها بسیار مهم است. حفره ها (که به آن پوسیدگی دندان نیز گفته می شود) در درجه اول ناشی از تجمع باکتری های Streptococcus mutans در دهان شماست.

براساس یک منبع مطالعات معتبر در سال 2016 ، این باکتری ها از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می شوند. مسواک زدن دندانهای خود به طور مرتب می تواند باکتری هایی را که منجر به از بین رفتن مواد معدنی و حفره ها می شوند ، از بین ببرد.

2. از خمیردندان های حاوی فلوراید استفاده کنید

ترمیم دندان و محافظت از دندان

خمیر دندان های معمولی نسبت به خمیر دندان های دارای فلوراید از اثر کمتری برای ترمیم دندان و محافظت از آن برخوردار هستند.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) خمیردندان حاوی فلوراید را توصیه می کند. در حقیقت ، خمیردندان ،تاییدیه ADA را دریافت نمی کند ، مگر اینکه دارای فلوراید باشد.

خمیردندان فلوراید ممکن است از پوسیدگی دندان جلوگیری کند و همچنین می تواند دندان های شما را تقویت کند ، و باعث می شود آنها در معرض از بین رفتن مواد معدنی در آینده کمتر باشند.

3. شکر و قند را حذف کنید

ترمیم دندان و محافظت از دندان

دندانپزشک شما احتمالاً در گذشته در مورد شکر و قند به دلایل خوبی به شما هشدار داده است. شکر بسیار اسیدی است و با از بین بردن باب مینای دندان با باکتری های موجود در دهان ارتباط برقرار می کند.از همه مهمتر ، یکی از منابع معتبر مطالعه نشان داد که فرکانس بالاتر در مصرف قند منجر به غیرزدایی بیش از مقدار قند مصرفی شده است.

به عبارت دیگر ، خوردن غذاهای قندی به مقدار کم به طور منظم می تواند صدمات بیشتری نسبت به خوردن دسر گاه به گاه قند بخورد.

4- آدامس بدون قند

ترمیم دندان و محافظت از دندان

در مورد نقش آدامس در سلامت دهان و ترمیم دندان مورد بحث قرار گرفته است ، اما مطالعات نشان می دهد که نسخه های بدون قند در واقع باعث تقویت مجدد دندان می شوند.

با توجه به یک مطالعه قدیمی ترترشیده شده منبع ، آدامس بدون قند به از بین بردن قند ، پلاک و کربوهیدرات از دندان کمک می کند و در ضمن غدد بزاقی شما را برای تولید بزاق بیشتر تشویق می کند.

آدامس همچنین ممکن است به عنوان مانعی برای جلوگیری از از بین رفتن مواد معدنی عمل کند. به نظر می رسد زایلیتول و سوربیتول امیدوار کننده ترین ترکیبات بدون قند هستند. برای به دست آوردن مزایای یادآوری آدامس بدون قند ، جویدن بعد از یا بین وعده های غذایی را در نظر بگیرید.

5- آب میوه و میوه را با اعتدال مصرف کنید

در حالی که میوه بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است ، اما همچنین می تواند بسیار اسیدی باشد. برخی از بدترین مقصرین ، مرکبات مانند گریپ فروت و پرتقال هستند.

اسیدهای میوه فرآیند از بین بردن کلسیم روی مینای دندان ایجاد می کنند. این بدان معنی است که اسیدها به کلسیم متصل شده و آن را از بین می برند. آب میوه ها حتی بدتر هم هستند ، زیرا این مواد بسیار اسیدی هستند و اغلب حاوی قندهای اضافی هستند.

بهترین شرط شما این است که از آب میوه ها دور شوید و میوه های اسیدی را فقط به مناسبت میل کنید.

6. کلسیم و ویتامین های بیشتری دریافت کنید

در حالی که کلسیم به طور طبیعی درون دندان ها تولید می شود ، این ماده معدنی مهم به مرور زمان توسط اسیدها و باکتری ها سلب می شود. می توانید کلسیم را با خوردن غذاهای سرشار از کلسیم جایگزین کنید. به عنوان مثال ، یک منبع معتبر در سال 2003 دریافت که خوردن پنیر غنی از کلسیم می تواند اثرات خوردن قند را خنثی کند.

اگر رژیم غذایی شما از نظر کلسیم کمبود است ، در مورد مکمل های احتمالی با پزشک خود صحبت کنید.

یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین D ممکن است به محافظت در برابر حفره ها کمک کند. از پزشک یا دندانپزشک خود در مورد مصرف مکمل های ویتامین D سوال کنید.

همچنین باید در مورد مولتی ویتامین های روزانه با آنها صحبت کنید تا مطمئن شوید که دیگر ویتامین های مورد نیاز دندان سالم را دریافت می کنید.

7. مصرف لبنیات را کاهش دهید

لبنیات می تواند برای ترمیم دندان موثر باشد، هر چند که کلسیم زیادی دارد. در حالی که لبنیات ممکن است منابع طبیعی کلسیم باشد ، لاکتوز موجود در محصولات شیر ​​سنتی می تواند باعث افزایش اسیدیته در دهان شما شود. دلیل این است که لاکتوز نوعی قند است.

شما هنوز هم می توانید با انتخاب شیر بدون لاکتوز یا انتخاب گزینه ای مانند شیر بادام یا سویا از مزایای کلسیم استفاده کنید.

8- پروبیوتیک ها را در نظر بگیرید

پروبیوتیک بهترین عامل موثر برای ترمیم دندان است .هنگام در نظر گرفتن پروبیوتیک ها برای ایجاد مجدد ، مهم است که گونه هایی را انتخاب کنید که به طور طبیعی در دهان تولید می شوند. به این ترتیب ، شما می توانید باکتری های خوب را بدون معرفی گونه های بالقوه مضر جایگزین کنید.

پروبیوتیک های زیر به طور بالقوه در سلامت دهان و دندان و یادآوری مفید هستند:

  • بیفیدوباکتریوم
  • reuteri
  • رامنوس
  • بزاق

شما می توانید پروبیوتیک ها را به شکل مکمل پیدا کنید و مارک های خاصی از ماست نیز حاوی پروبیوتیک هستند. برای کسب بهترین نتیجه باید روزانه از اینها استفاده کنید.

9- خشکی دهان را از بین ببرید

یکی دیگر از روش های موثر برای ترمیم و محافظت از دندان جلوگیری از خشکی دهان است. خشکی دهان هنگامی رخ می دهد که تولید بزاق کافی وجود نداشته باشد. بزاق نه تنها در حفظ احساس دهان مهم است بلکه به جلوگیری از حفره نیز کمک می کند.

با توجه به تحقیق ResearchTrusted 2016 ، بزاق یک قطعه جدایی ناپذیر از یادآوری است. بزاق نه تنها از خشکی دهان جلوگیری می کند بلکه حاوی فسفات و کلسیم نیز هست.

اگر خشکی دهان دارید ، در مورد لثه و شستشوهایی که می توانید برای افزایش فعالیت بزاق استفاده کنید ، با دندانپزشک خود صحبت کنید.

10. غذاهای نشاسته ای را کاهش دهید

با کاهش غذاهای نشاسته ای دندان خود را ترمیم کنید. غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی ، برنج و نان با کربوهیدرات های ساده بارگیری می شوند. اینها مقدار قندهای تخمیر شده در دهان را افزایش می دهد ، که می تواند دندان شما را از بین ببرد.

با این حال ، براساس یک منبع مطالعه 2003 معتبر ، خطر پوسیدگی دندان هنگام خوردن غذاهای نشاسته ای همراه با شکر بیشتر است. به عنوان مثال ، برنج شیرین شده برای دندانها مشکل ساز است ، اما برنج ساده چنین نیست.

11. آب بیشتری بنوشید

آب همچنان به عنوان نوشیدنی ارجح مورد نظر پزشکان ، متخصصان تغذیه و دندانپزشکان انتخاب می شود. این ماده نه تنها به طور طبیعی فاقد قند است بلکه به از بین بردن مواد مضر از بدن نیز کمک می کند.

شستشوی دهان خود را با آب نیز می تواند کمک کند هنگامی که شما مسواک ندارید ، از بین بردن پلاک و خرابی های دندانی جلوگیری کند. این روش ممکن است بعد از خوردن غذاهای اسیدی یا قندی به خصوص مفید باشد.

به علاوه ، این مواد می توانند اسیدی باشند (به خصوص قهوه). اضافه کردن شکر می تواند این نوشیدنی ها را در هنگام سلامتی دهان و دندان حتی بدتر کند.

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید