تاثیرات الکل روی دندان چیست و تا چه حد برای دندان مضر است

تاثیرات الکل روی دندان

تاثیرات الکل روی دندان چیست و تا چه حد برای دندان مضر است

تاثیرات الکل روی دندان چیست. آیا مشروب برای دندان ضرر دارد ؟ آیا الکل برای دندان خوب است ؟  مصرف الکل به طور کلی سالم تلقی نمی شود.از اثرات کوتاه مدت و هم طولانی مدت آن بر بدن و سلامتی شما ، از مغز شما ، تا قند خون ، تا کبد موارد زیادی بیان شده که به آن اشاره نمی کنیم.

اما تاثیرات الکل بر روی لثه ها ، بافت دهان و دندان شما چیست؟

تاثیرات الکل روی دندان

  • تاثیرات الکل روی دندان چیست؟
  • آیا مشروب برای دندان ضرر دارد ؟
  • آیا الکل برای دندان خوب است ؟

منبع قابل اعتماد مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، مصرف الکل متوسط ​​را به عنوان یک نوشیدنی در روز برای زنان و بیش از دو نوشیدنی در روز برای مردان تعریف می کند. CDC نوشیدن سنگین را بیش از هشت نوشیدنی در هفته و زنان 15 یا بیشتر برای مردان می داند.

بیماری لثه ، پوسیدگی دندان و زخم های دهان ، همه برای افراد مشروبات الکلی بسیار زیاد است و سوء مصرف الکل دومین عامل خطرناک سرطان دهان است. در مورد چگونگی تأثیر الکل در بدن در اینجا بیشتر بخوانید.
چه در مورد دندان؟

افرادی که دارای اختلال در مصرف الکل هستند ، تمایل دارند که دارای سطح پلاک بالاتر از منبع معتبر روی دندانهای خود باشند و سه برابر منبع معتبر احتمالاً دچار ریزش دندان دائمی می شوند.

اما آیا نوشندگان معتدل در معرض ابتلا به بیماری جدی دندان و دهان هستند؟ شواهد پزشکی قطعی زیادی وجود ندارد. با این حال دندانپزشکان می گویند که به طور مرتب اثر نوشیدن معتدل را مشاهده می کنند.
رنگآمیزی

دکتر جان گروبیک ، مدیر بیولوژی دهان و تحقیقات بالینی در دندانپزشکی در کالج پزشکی دندانپزشکی کلمبیا توضیح می دهد: “رنگ نوشیدنی ها از کروموژن ها ناشی می شوند.” کروموژن ها به مینای دندان متصل شده اند که توسط اسید موجود در الکل به خطر افتاده و دندانها را لکه دار می کنند. یک راه برای دور زدن این امر نوشیدن مشروبات الکلی با نی است.

دکتر تیموتی چیس ، DMD ، از SmilesNY می گوید: “اگر ترجیح می دهید مشروبات الکلی را با نوشابه تیره یا نوشیدن شراب قرمز بنوشید ، با یک لبخند خداحافظی کنید.” علاوه بر مقدار قند ، نوشابه های رنگ تیره می توانند دندان ها را لکه دار یا رنگ کنند. به یاد داشته باشید که دهان خود را با آب بین نوشیدنی بشویید. ”

به گفته دکتر جوزف بانکر ، DMD ، از Creative Dental ، آبجو فقط از نظر حاشیه ای بهتر است. آبجو مانند شراب اسیدی است. این باعث می شود دندان ها توسط جو تیره و چربی هایی که در آبجوهای تیره یافت می شوند ، لکه دار شوند. ”

مضرات الکل و اثرات آن روی دندان چیست

در حالی که نوشیدن الکل در حد اعتدال (حداکثر یک نوشیدنی در روز برای زنان و دو نوشیدنی در روز برای مردان) احتمالاً تأثیر منفی زیادی روی دندان‌های شما نخواهد داشت، دانستن خطرات مرتبط با آن مهم است. افرادی که از سوء مصرف الکل رنج می برند سطح پلاک بالاتری دارند و خطر ابتلا به بیماری پریودنتال، پوسیدگی دندان، از دست دادن دندان و زخم های دهانی را افزایش می دهند. علاوه بر این، سوء مصرف الکل احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد. در اینجا سه ​​روشی که الکل به دندان‌های شما آسیب می‌رساند آورده شده است.

محتوای قند

الکل منبع بزرگ قندی است که به دندان ها آسیب می رساند و تاثیر زیادی روی دندان دارد. باکتری های موجود در دهان شما از قند تغذیه می کنند، بنابراین نوشیدن نوشیدنی های شیرین مانند الکل به رشد باکتری ها کمک می کند. این باکتری اسیدهایی ایجاد می کند که دندان های شما را می خورد، مینای دندان را ضعیف می کند و باعث پوسیدگی دندان می شود. اگر تصمیم به نوشیدن نوشیدنی دارید، همیشه بهتر است الکل را با شکر کمتر، مانند شراب خشک (مثلاً Sauvingnon Blanc بیش از Moscato) انتخاب کنید.

لکه گیری دندان

نوشیدنی های الکلی با رنگ های عمیق مانند سنگریا و شراب قرمز می توانند دندان های شما را قرمز کرده و باعث تغییر رنگ طولانی مدت شوند. شما می توانید با خوردن غذا در حین نوشیدن و جویدن آدامس بدون قند بعد از نوشیدن الکل، هرگونه تغییر رنگ را تحت کنترل داشته باشید تا سطح بزاق خود را به حالت عادی برگردانید.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن صحیح و همچنین تمیز کردن دندان ها و معاینات حرفه ای هر 6 ماه یکبار می تواند به کاهش خطر مشکلات دندانی مرتبط با الکل کمک کند.

خشکی دهان یکی از تاثیرات الکل روی دندان ها

بانکر همچنین خاطرنشان می کند که به خاطر تاثیرات الکل روی دندان ، دهان را خشک می کند. بزاق دندان را مرطوب نگه می دارد و به از بین بردن پلاک و باکتری ها از سطح دندان کمک می کند. سعی کنید در هنگام نوشیدن الکل از نوشیدن آب هیدراته نشوید.

آسیب های دیگر

در صورت جویدن یخ در نوشیدنی های خود ، آسیب دندان را به الکل افزایش می دهد ، که می تواند دندان شما را بشکند یا اگر مرکبات را به نوشیدنی خود اضافه کنید. انجمن دندانپزشکی آمریکا یادآور می شود که حتی فشار لیمو می تواند مینای دندان را از بین ببرد.

با این وجود ، یکی از منابع معتبر نتیجه گیری کرد که شراب قرمز باکتریهای خوراکی به نام استرپتوکوکی را که با پوسیدگی دندان همراه است ، از بین می برد. به همین دلیل ، نوشیدن مشروبات الکلی را به سرعت قطع کرده و از دندان های خود مراقبت کنید.

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید