ارتودنسی شفاف یا نامرئی چیست و چه مزیت هایی داردبه همراه هزینه آن

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی شفاف یا نامرئی چیست و چه مزیت هایی داردبه همراه هزینه آن

ارتودنسی شفاف یا ارتودنسی نامرئی ، مجموعه ‌ای از الاینر های غیرثابت و شفاف است که متناسب با وضعیت دندان‌های بیمار، اختصاصی برای او ساخته می‌شود. در این مطلب انواع ارتودنسی شفاف و نارمئی و تعرفه و هزینه را در تهران بررسی و معرفی می کنیم

فواید ارتودنسی نامرئی چیست؟

این الاینرها ارتودنسی تقریباً نامرئی بوده و در مقابل کدر شدن مقاوم هستند. نیاز بسیار کمی به تنظیم مجدد دارند. با ارتودنسی شفاف نیازی به نگین براکت یا سیم ارتودنسی نیست. ( بنابراین مشکلات مربوط به شکستن سیم یا درآمدن آن و یا جدا شدن نگین از دندان دیگر مطرح نمی‌باشد.) ارتودنسی شفاف را می‌توانید هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن از دهان درآورده و دوباره آن را در دهان بگذارید.

برای ارتودنسی شفاف چه نکاتی باید رعایت شود؟

ارتودنسی شفاف

از آن جایی که ارتودنسی شفاف و نامرئی ثابت نیست، باید بیمار انگیزه و پایبندی و نظم بیشتری داشته باشد چرا که اگر الاینر دائماً در دهان قرار نداشته باشد دوره درمان طولانی‌تر می‌شود. هنگامی که ارتودنسی شفاف را در می آورید ممکن است به راحتی آن را گم کرده یا جا بگذارید و نتوانید بی ‌وقفه از آن استفاده کنید. هرچه وقفه بیشتری در استفاده از ارتودنسی شفاف ایجاد شود، طول درمان افزایش یافته و هزینه درمان نیز بیشتر میشود. اگر چه استفاده از الاینر شفاف نسبتاً راحت است، اما در ابتدا کمی درد و ناراحتی ایجاد می‌کند و هر مرتبه که الاینر جدید می‌گذارید این فرایند تکرار می‌شود.

مزیت ارتودنسی شفاف

ارتودنسی شفاف حتماً باید توسط ارتودنتیست شما ساخته شده باشد چرا که او برای ساخت الاینر ابتدا قالب سه ‌بعدی از دندان‌ها می‌گیرد و قالب را به لابراتوار مختص این کار ارسال می‌کند تا در آنجا ارتودنسی شفاف اختصاصی شما با تکنولوژی کامپیوتری ساخته شود. سپس الاینر آماده ‌شده به دندانپزشک ارسال می‌شود تا تطابق آن بررسی شود.

الاینر های نامرئی ارتودنسی به صورت ست آماده می‌شوند. تعداد آنها بستگی به مشکل دندانی شما دارد. در زمان مشخصی کار الاینر قبلی اتمام یافته و باید الاینر جدید جایگزین آن شود.

توجه داشته باشید تنها هنگام غذا خوردن، نخ دندان کشیدن و مسواک زدن می‌توانید الاینر را در بیاورید. معمولاً هنگام تمام شدن ست اول الاینرها، الاینرهای اصلاحی ساخته و استفاده می‌شوند تا تغییرات جزیی باقی مانده را ایجاد نمایند.

ارتودنسی شفاف

طول دوره درمان ارتودنسی نامرئی

طول دوره درمان ارتودنسی بستگی به شرایط شما و نوع براکتی که استفاده می‌کنید دارد. معمولاً به مدت 18 تا 24 ماه براکت استفاده می‌شود اما گاهی اوقات درمان طولانی‌تر خواهد بود.

مقایسه ارتودنسی شفاف با روش های دیگر:

در نظر داشته باشید که در کل براکتهای فلزی بهترین عملکرد را دارند چرا که از مواد بسیار محکمی ساخته می‌شوند. براکتهای سرامیکی زیبایی بهتری سبت به براکت های فلزی دارد اما زمان بیشتری طول می‌کشد تا درمان تکمیل شود.

دوره درمان با براکتهای پشت دندانی طولانی‌تر است.

طول درمان با ارتودنسی شفاف متفاوت است. مثلاً درمان با اینویزالاین معمولاً نیاز به 20 تا 30 الاینر برای دندان‌های بالایی و پایینی دارد که معمولاً به طور متوسط 9 تا 15 ماه طول می‌کشد تا تأثیر مورد نظر را داشته باشد.

هزینه و قیمت ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی

پرداخت هزینه ارتودنسی در مطب به صورت اقساطی است و تعداد اقساط آن به مدت زمان درمان بستگی دارد. تهیه عکس قبل و بعد از ارتودنسی بدون دریافت هزینه انجام می شود.دستگاه های ساخته شده در آزمایشگاه هزینه ای ندارند.
شروع درمان ارتودنسی ثابت با یک بسته بهداشت دهان و دندان و آموزش بهداشت توسط یک متخصص ارتودنسی همراه است.
در طول دوره درمان ، در صورت نیاز به تجهیزات اضافی یا اقدامات درمانی ، در صورت رعایت توصیه های متخصص ارتودنسی ، بیمار هزینه اضافی نخواهد داشت. نگهداری از نتیجه درمان: در پایان درمان ، هزینه ای برای نگهدارنده یا نگهدارنده ثابت و متحرک و ویزیت های دوره نگهداری پس از ارتودنسی پرداخت نمی شود. هزینه ارتودنسی نامرئی متحرک با استفاده از صفحات شفاف (invisalign) حداقل به اندازه ارتودنسی ثابت با براکت های فلزی است و بسته به شدت مشکلات دندانی فرد و تعداد پلاک های مورد نیاز ، هزینه درمان افزایش می یابد. سرامیک باشید. علاوه بر این ، حدود نیمی از هزینه Invisalign در ابتدا پرداخت می شود.
برای درمان های ارتودنسی کودکان که در دو مرحله انجام می شود ، برای مرحله دوم (ارتودنسی ثابت) ده درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. تعرفه ارتودنسی برای سال 1399 ، مانند سالهای گذشته ، در ابتدای سال تعیین می شود و ملاک تا پایان سال است ، مگر اینکه شرایطی ایجاد شود که تورم به طور غیر طبیعی افزایش یابد.

هزینه ارتودنسی ثابت دو فک با ریتینر۱۴.۰۰۰.۰۰۰
هزینه ی ارتودنسی ثابت یک فک با ریتینر۹.۰۰۰.۰۰۰
قیمت ارتودنسی ثابت دو فک با ریتینر کراودینگ خفیف۱۲.۰۰۰.۰۰۰
تعرفه ارتودنسی ثابت یک فک با ریتینر کراودینگ خفیف۷.۵۰۰.۰۰۰
ارتودنسی ثابت دندان نیم فک Adjunctive۴.۵۰۰.۰۰۰
قیمت ارتودنسی متحرک یک فک۳.۵۰۰.۰۰۰
درمان متحرک دو فک / فانکشنال / فیس ماسک۷.۰۰۰.۰۰۰
های رکس (Hyrax)۴.۲۰۰.۰۰۰
اضافه شدن های رکس به ثابت دو فک۳.۵۰۰.۰۰۰
درمان ارتوسرجری ( جراحی فک )۱۶.۵۰۰.۰۰۰
درمان ارتودنسی ثابت دو فک با دندان نهفته۱۶.۵۰۰.۰۰۰

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید