آیا قند و شکر و مواد قندی باعث پوسیدگی دندان و خرابی آن می شود

پوسیدگی دندان و قند و شکر

آیا قند و شکر و مواد قندی باعث پوسیدگی دندان و خرابی آن می شود

چرا مواد قندی باعث پوسیدگی دندان میشود ؟ آیا قند و شکر باعث پوسیدگی دندان می شود؟ شاید این سوال را از خود پرسیده باشید و در ذهن خیلی ها باشد که قند و شکر باعث خرابی و پوسیدگی دندان شود اما در این مطلب بررسی می کنیم که تاثیر قند و شکر روی پوسیدگی دندان چقدر است

همه ما می خواهیم برای بچه هایمان انتخاب های خوبی داشته باشیم و شاید هر چند وقت یکبار آن ها را راضی نگه داریم. بنابراین ، وقتی نوبت به قند و شکر می رسد ، به خصوص زمانی که بچه ها دوست دارند آب نبات چوبی ، شکلات و یا سایر مواد قندی را بیش از حد معمول مصرف کنند. بیایید با هم پوسیدگی دندان بر اثر مصرف قند و شکر را بررسی کنیم

چرا مواد قندی باعث پوسیدگی دندان میشود ؟

پوسیدگی دندان با قند و شکر

پوسیدگی دندان و قند و شکر

خرابی که به آن پوسیدگی دندان نیز گفته می شود ، حفره ای در دندان است که مینای دندان به دلیل پوسیدگی از بین رفته و سوراخ می شود. پوسیدگی وقتی ایجاد می شود که پلاک – باکتری چسبنده ای که به طور طبیعی در فرآیند هضم تشکیل می شود – روی دندان جمع می شود. هنگامی که برای مدت طولانی باقی بماند ، آن پلاک می تواند باعث پوسیدگی و باعث ایجاد حفره شود. اگر یک حفره درمان نشود ، می تواند از طریق دندان سوراخ ایجاد کند و انتهای عصب را ایجاد کند که درد قابل توجهی ایجاد می کند. همچنین می تواند نیاز به کانال ریشه را ایجاد کند و یا حتی منجر به از دست دادن دندان شود.

آیا قند و شکر باعث ایجاد پوسیدگی دندان می شود

آیا مواد قندی باعث پوسیدگی دندان میشود ؟نه ، قند باعث ایجاد حفره نمی شود ، باکتری ها باعث ایجاد حفره می شوند. هضم قند باعث ایجاد باکتری می شود ، که اگر به درستی کنترل نشود ، نه تنها باعث ایجاد حفره بلکه بیماری لثه می شود و حتی ممکن است منجر به از دست دادن دندان شود. هر زمان که غذا می خوریم ، بدن ما اسید ایجاد می کند تا غذا را تجزیه کند تا به هضم غذا کمک کند. این اسیدها باعث از بین بردن سلامت دندان های ما می شوند. خوشبختانه دندان های ما با مسواک زدن ، نوشیدن آب حاوی فلورین و حتی بزاق خود ، دوباره معدنی می شوند. حرف آخر؟ تا زمانی که مراقبت های مناسب برای کاهش حضور باکتری هایی که باعث ایجاد حفره می شوند ، مراقبت های شیرین انجام شود ، اشکالی ندارد.

پیشگیری از پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان و قند و شکر

برای جلوگیری از پوسیدگی ، نیازی به ترک قند و شکر نیستید ، اما باید مراقبت از دهان را حفظ کنید. مخصوصاً بعد از تعطیلات مثل هالووین. هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان ، انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند روزانه دو بار مسواک بزنید ، نخ دندان بکشید و با دهانشویه بشویید ، از لثه بدون قند در بین وعده ها استفاده کنید و حداقل سالی دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید.

تشویق کودکان به خوردن آب نبات و شکلات کمتر می تواند از پوسیدگی جلوگیری کند اما فواید سلامتی دیگری نیز دارد. ایجاد روش های مناسب بهداشت دندان در کودکان یک روش پیشگیرانه برای کمک به کاهش پوسیدگی در آینده است ، از جمله بهبود سلامت قلب ، کاهش خطر دیابت ، سرطان ، سکته مغزی و موارد دیگر. در واقع ، می توانید در اینجا از فواید بهداشت دهان و دندان بخوانید.

چرا مواد قندی باعث پوسیدگی دندان میشود ؟ اگر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان به قند و شکر نیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق دکمه ارتباط با ما و مشاوره از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید