مزایای نخ دندان کشیدن چیست و روش انجام آن چگونه است

مزایای نخ دندان کشیدن چیست و روش انجام آن چگونه است

نخ دندان کشیدن یک عادت مهم بهداشت دهان و دندان است. این کار ماده غذایی را که بین دندان های شما قرار گرفته ،پاک کرده و از بین می برد و باعث کاهش میزان باکتری و پلاک دهان می شود. پلاک یک لایه چسبنده است که روی دندان ها جمع می شود و به پوسیدگی ها و بیماری لثه کمک می کند.

اگرچه بسیاری از افراد روزانه دندانهای خود را مسواک می زنند ، اما همه افراد دندانهای خود را به طور مرتب نخ دندان نمی کشند. طبق یک نظرسنجی ملی ، حدود 4 از 10 آمریکایی حداقل یک بار در روز دندانهای خود را نخ دندان می کشند و 20 درصد آمریکایی ها هرگز به هیچ وجه نخ نمی کنند.

البته ، فقط کافی نیست نخ دندان بزنید. مهم است که به درستی نخ دندان بکشید. نخ دندان کشیدن نادرست به طور بالقوه می تواند به دندان ها و لثه شما آسیب برساند. بنابراین ، اگر در مورد راه صحیح تمیز کردن بین دندان های خود مطمئن نیستید ، در اینجا یک راهنمای گام به گام بهترین روش برای نخ دندان کشیدن را بررسی می کنیم:

برای رعایت درست دندان ها از این راهنمای گام به گام پیروی کنید.

چگونه نخ دندان بکشیم

نخ دندان

  • حدود 18 تا 24 اینچ نخ دندان را باز کنید. برای نگه داشتن صحیح نخ ، بیشتر نخ را در اطراف هر دو انگشت میانی خود باد کنید. فقط حدود 1 تا 2 اینچ نخ برای دندان خود بگذارید.
  • بعد ، انگشت شست را با انگشتان دست و انگشتان خود نگه دارید.
  • نخ دندان را بین دو دندان قرار دهید. نخ را به آرامی و بالا و پایین بکشید و آن را در مقابل هر دو طرف هر دندان مالش دهید. نخ را به لثه خود نزنید. این می تواند لثه های شما را خراشیده یا کبود کند.
  • با رسیدن نخ به لثه ، نخ را در پایه دندان خم کنید تا شکل C ایجاد شود. این به نخ دندان اجازه می دهد تا بین فضای لثه و دندان شما وارد شود.
  • با حرکت از دندان به دندان مراحل را تکرار کنید. با هر دندان ، از نخ تازه و تمیز استفاده کنید.

بهترین راه برای استفاده از بریس چیست؟

نخ دندان با بریس می تواند مشکل باشد و بیشتر از نخ زدن بدون پرانتز به زمان بیشتری نیاز دارد. اگر از نخ منظم استفاده می کنید ، 10 تا 15 دقیقه به نخ دندان خود اختصاص دهید.

با استفاده از این روش نخ مومی را انتخاب کنید که احتمال پارگی و لک شدن در پرانتز شما کمتر است.

نخ کشیدن برای دندان های ارتودنسی شده

  • حدود 18 تا 24 اینچ نخ دندان موم شده را باز کنید.
  • در مقابل آینه بایستید تا اطمینان حاصل کنید که نخ در جایی که به آن نیاز دارید می رود.
  • شروع به نخ کردن نخ بین دندان و سیم اصلی کنید. انتهای شل نخ را به دور انگشتان شاخص خود پیچانده ، تا بتوانید نخ را به راحتی دور کنید.
  • نخ را بین دو دندان تا آنجا که می توانید فشار دهید. سپس نخ را به سمت بالا و پایین در امتداد طرفین هر دو دندان حرکت دهید.
  • هنگام کار روی دندانهای بالا ، سعی کنید U را با سر نخ به پایین بکشید. برای این کار ، از کنار یک دندان بالا بروید تا اینکه به لثه بروید. سپس نخ را در قسمت پایین دندان دیگر بچسبانید.
  • نخ را به آرامی برداشته و از پشت سیم آنرا با دقت بریزید. از بیرون آمدن نخ دندان خودداری کنید ، زیرا می توانید سیم را جدا کنید.
  • اکنون به دو دندان بعدی بروید و از همان تکنیک استفاده کنید تا زمانی که بین تمام دندان های خود نخوابید.

به جای استفاده از نخ مومی ، گزینه های دیگری که در صورت داشتن بریس مناسب برای نخ دندان سازی کار می کنند عبارتند از استفاده از Waterpik ، نوعی قلاب آب یا نخ نخ ، ابزاری کوچک است که به شما کمک می کند نخ را در زیر پرانتز نخ ببندید. هر دو می توانند با نخ پاشی در وقت شما صرفه جویی کنند.

انواع نخ دندان

نخ دندان در انواع مختلفی وجود دارد. کدام نوع نخ برای شما بهتر است به ترجیحات شما ، میزان فضای بین دندانهای شما و اینکه آیا دارای بند یا پل هستید ، بستگی دارد.

نخ دندان کشیدن

استفاده از نخ دندان در فضاهای وسیع تر آسان تر است ، در حالی که انواع دیگر نخ ها در فضاهای تنگ تر استفاده می شوند.

انواع مختلف نخ دندان شامل موارد زیر است:

  • نوار دندان این نوع نخ دندان مانند روبان گسترده تر و مسطح است و در صورت داشتن بریس ، شکاف و یا فضای بزرگ بین دندان های خود ، راحت تر عمل می شود.
  • نخ استاندارد. این یک رشته نایلونی نازک است که می تواند بین دندان ها قرار بگیرد. این گیاه دارای طعم دار یا بدون طعم می باشد و همچنین موم شده یا بدون مایع می باشد. اگر دندانهای شما شلوغ و یا نزدیک به هم هستند ، نخ دندان با روکش موم می تواند باعث سهولت درگیری بین آنها شود.
  • نخ های فوق العاده. این نخ دندان می تواند با بریس ، بریج و شکاف کار کند. این سه مؤلفه دارد: انتهای محکم برای نخ دندان در زیر وسایل ، نخ نخ ریسی برای تمیز کردن وسایل شما و نخ نخ منظم برای از بین بردن پلاک زیر لثه.

ابزار دیگر برای آسانتر کردن نخ دندان کشیدن

نخ دندان کشیدن

علاوه بر نوار دندانی ابزارهای دیگر می توانند نخ دندان را آسانتر و سریعتر انجام دهند.

یکی از گزینه ها استفاده از یک قلاب برقی یا یک آبگیر است که از آب و فشار برای از بین بردن پلاک و مواد غذایی در بین دندان ها استفاده می کند. اگر در استفاده از نخ منظم مشکل دارید ، هر دو گزینه عالی هستند. در صورت داشتن بریس ، یک آبگیر نیز مفید است. این دستگاه می تواند بین براکت ها و سیم ها تمیز شود.
گزینه دیگر استفاده از برگهای نخ یکبار مصرف است. استفاده از این ابزار آسان هستند و می توانند به شما در نخ دندان های قابل دستی که در پشت دهان خود نخواهند بود کمک کنید.

 

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید