زمان تعویض مسواک چقدر است و چند وقت می توان از مسواک استفاده کرد

زمان تعویض مسواک

زمان تعویض مسواک چقدر است و چند وقت می توان از مسواک استفاده کرد

زمان تعویض مسواک ، آیا می دانید زمان تعویض مسواک چقدر است و تا چه میزان باید از یک مسواک استفاده کرد؟ در این مطلب به طور کامل زمان مصرف یک مسواک و تعویض آن را بررسی می کنیم.

آخرین بار کی مسواک خود را تعویض کردید؟ ما غذاهای منقضی شده را بیرون می ریزیم ، ویتامین ها و مکمل ها را دوباره جمع می کنیم و محصولات زیبایی را غالباً جایگزین می کنیم ، اما وقتی صحبت از سلامتی و زیبایی می شود ، این بهداشت دندان است که به اندازه سایر مناطق رژیم مورد توجه و تفکر قرار نمی گیرد. با این حال ، قوانین و نکات مهمی وجود دارد که باید برای حفظ سلامت مطلوب دندان رعایت کنید.

زمان تعویض مسواک ، چه موقع مسواک خود را تعویض کنیم

زمان تعویض مسواک

زمان تعویض مسواک : اکثر دندانپزشکان و انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) توصیه می کنند هر 3 ماه مسواک خود را تعویض کنید. اضافه کار ، مسواک ها فرسوده و نرم می شوند و با از بین بردن پلاک از دندان و لثه ، کارایی کمتری دارند. مطالعات نشان داده است که حدود 3 ماه موی سر از بین می رود و از بین می رود.

یکی دیگر از ملاحظاتی که ما معمولاً به آن فکر نمی کنیم (و احتمالاً دوست نداریم به آن فکر کنیم) این است که میکروب ها می توانند در موهای مسواک پنهان و جمع شوند. این امر باعث می شود بعد از سرماخوردگی ، تعویض مسواک خود مهم باشد و یا احتمال عفونت مجدد وجود داشته باشد.

در صورت عدم مراقبت صحیح از قارچ و باکتری نیز می توان در موی سر ایجاد کرد. پس از استفاده ، مطمئن شوید که مسواک خود را کاملاً شستشو داده و خشک می کنید ، بدون اینکه در حالت ایستاده قرار داشته باشید ، آن را ذخیره کرده و از سایر مسواک های استفاده شده دور نگه دارید. هنگام مسافرت حتما سر مسواک خود را بپوشانید تا از آن محافظت کرده و از انتشار میکروب ها کاسته شود.

اگر به خاطر نمی آورید که دقیقاً چه مدت زمانی گذشته است ، به وضعیت سر مسواک خود توجه ویژه ای داشته باشید – آیا فرسودگی ، فرسودگی یا فرسودگی موها ، یا به خصوص اگر تغییر رنگ تیره می بینید نشانه خرابی آن است.

اگر مسواک خود را به موقع تعویض نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

زمان تعویض مسواک

اگر دانستن اینکه باکتریها و قارچها به دلیل اضافه کار در مسواک شما جمع می شوند دلیل کافی برای جایگزینی بیشتر مسواک شما نیست ، جایگزینی نکردن مسواک شما می تواند خطرات دیگر و موارد خراب کننده را در پی داشته باشد. یک آسیب شامل آسیب رساندن به لثه است ، زیرا مسواک های قدیمی با از بین بردن پلاک های دندان بی اثر می شوند ، که منجر به التهاب لثه می شود. التهاب لثه بدون درمان ، منجر به عفونت می شود که می تواند باعث ریزش دندان شود.

احتمال خرابی دندان از یک مسواک بیش از حد استفاده شده بیش از خوردن غذاهای مضر برای دندان است، مسواک شما می تواند کپک بزند ، یا احتمالاً کمترین جذابیت را دارد ، در صورت نگهداری در نزدیکی توالت می توانید ذرات ناخواسته را بلعید.

هنگام خرید محصولات دندانپزشکی چه نکاتی را باید در نظر گرفت

زمان تعویض مسواک : در هنگام معاینه و تمیز کردن دندانپزشکی بعدی از دندانپزشک خود بخواهید که در مورد آنچه باید خریداری کنید بر اساس نیازهای فردی ، وضعیت خاص دندان پزشکی و غیره توصیه کند.

برخی از پیشنهادات رایج در بین متخصصان دندانپزشکی این است که به دنبال مسواک با موهای نرم باشید ، زیرا موهای سخت به دندان و لثه شما آسیب می رساند ، اندازه سر مسواک را انتخاب کنید که همزمان یک یا دو دندان را لمس کند ، از خمیر دندان حاوی فلوراید مورد تأیید ADA استفاده کنید ، در نظر بگیرید استفاده از دهان شویه برای مبارزه بیشتر با پلاک و التهاب لثه ، و نخ دندان را فراموش نکنید!

سرمایه گذاری در مورد یک مسواک برقی را در نظر بگیرید ، زیرا ثابت شده است که این موارد سلامت دهان را فراتر از آنچه مسواک دستی می تواند با برداشتن پلاک ، کاهش التهاب لثه و از بین بردن لکه های دندان انجام دهد ، بهبود می بخشد. همچنین نشان داده شده است که آنها میزان پلاک دندانهای افراد مبتلا به بیماری پریودنتال را به حداقل می رسانند.

البته می توانید از طریق این مطلب هم راهنمای خرید بهترین خمیر دندان و مسواک مناسب را بخوانید.

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید