آیا کشیدن دندان درد دارد و پس از کشیدن دندان چه غذایی را بخوریم

آیا کشیدن دندان درد دارد و پس از کشیدن دندان چه غذایی را بخوریم

آیا کشیدن دندان درد دارد ؟ اگر از کشیدن دندان می ترسید یا می خواهید ببینید کشیدن دندان درد دارد یا خیر یا پس از کشیدن دندان چه غذایی بخوریم یا نخوریم این مطلب را تا انتها بخوانید تا به جواب سوالات خود در مورد کشیدن دندان برسید.

بله ، کشیدن دندان می تواند درد داشته باشد. با این حال ، دندانپزشک شما به طور معمول در طی کشیدن دندان بی حسی موضعی یا بیهوشی موضعی را برای از بین بردن درد به شما می دهد. همچنین ، مطابق این روش ، معمولاً دندانپزشکان به شما توصیه می کنند که دارو ضد درد دندان (OTC) بخورید تا درد آن برای بعد از کشیدن دندان از بین برود.

آیا کشیدن دندان درد دارد / میزان درد کشیدن دندان

کشیدن دندان

آیا کشیدن دندان درد دارد ؟ براساس سطح راحتی شما و پیچیدگی مورد انتظار استخراج ، دندانپزشک یا جراح دهان ممکن است از یک یا چند نوع بی حسی  استفاده کند.

بی حسی موضعی

برای بی حسی موضعی ، دندانپزشک یا جراح دهان شما یک ماده بی حسی را در لثه های شما در نزدیکی دندان تزریق می کند. سپس آنها از طریق یک یا چند تزریق در نزدیکی محل استخراج ، بی حسی موضعی را انجام می دهند.

بی حسی تمام حس لثه را از بین نمی برد. ممکن است احساس حرکت و فشار کنید ، اما نباید احساس درد و تیزی کنید. از بی حسی موضعی معمولاً برای یک کشیدن ساده دندان  استفاده می شود ، و در طول عمل بیدار خواهید بود.

بیهوشی با آرام بخش

شاید از خود بپرسید که آیا کشیدن دندان درد دارد ؟ به نظر می رسد که برای کاهش درد آرام بخش یا بیهوشی یکی دیگر از راه حل ها باشد. چند گزینه برای بیحسی در طول عمل یا کشیدن دندان وجود دارد. اکسید نیتروژن  حداقل آرامش را برای کمک به شما در طی استراحت به شما کمک می کند. دندانپزشک یا جراح دهان شما می تواند از طریق قرص قبل از عمل به شما آرام بخش بدهد.

با هر دو گزینه ، شما هنوز کاملاً بیدار خواهید بود اما احساس آرامش و خواب آلودگی خواهید کرد. برای آرام کردن بیشتر ، دندانپزشک یا جراح شما ممکن است داروهای آرام بخش را از طریق یک خط داخل وریدی (IV) در بازوی شما تزریق کند.

در طی عمل ، بیهوشی آرام بخش باعث کاهش هوشیاری شما می شود. حافظه کمتری از حالت عادی خواهید داشت. آرام بخش IV سطح عمیقی از آرام بخش را ارائه می دهد. در همه موارد ، هنوز بی حسی موضعی برای بی حس کردن درد در هنگام کشیدن درد دندان خواهید داشت.

بیهوشی عمومی برای کشیدن دندان

بیهوشی عمومی معمولاً فقط در شرایط خاص ارائه می شود. این عمل با استنشاق از طریق بینی یا IV در بازوی شما انجام می شود. گاهی اوقات هر دو به طور همزمان استفاده می شوند.

با بیهوشی عمومی ، هوشیاری خود را از دست خواهید داد و کاملاً در خواب هستید. در حین کشیدن دندان ، علائم حیاتی شما مانند تنفس ، فشار خون و درجه حرارت کنترل می شود. شما نباید احساس درد کنید و یا هیچ گونه حافظه ای از این روش ندارید. برای کمک به ناراحتی بعد از عمل ، به احتمال زیاد بیهوشی موضعی به شما داده می شود.

درد بعد از کشیدن دندان / آیا کشیدن دندان درد دارد

دندانپزشک شما ممکن است یک مسکن درد OTC مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (Advil) را برای کمک به شما در مدیریت درد بعد از عمل توصیه کند. درد بعد از کشیدن دندان با مصرف این مسکن ها آرام می شود.

اگر کشیدن دندان پیچیده یا جراحی لثه و استخوان مورد نیاز بود ، دندانپزشک شما ممکن است داروی قوی تر از درد را تجویز کند.

خودمراقبتی پس از کشیدن دندان

برای کمک به مدیریت درد ، ممکن است توصیه های مراقبت از خود بعد از عمل نیز انجام شود ، مانند:

• یک بسته یخ روی گونه خود قرار دهید
  • هنگام خوابیدن ، سر خود را با بالش بلند کنید
  • غذاهای نرم و خنک بخورید
  • از یک روز بعد از عمل ، دهان خود را با آب نمک بشویید
  • از کمپرس گرم استفاده کنید

کشیدن دندان به صورت ساده و درد بعد از کشیدن دندان

بعد از انجام بی حسی موضعی ، دندانپزشک یا جراح دهان شما به احتمال زیاد از ابزاری به نام الویتور برای شل کردن دندان در لثه استفاده می کند. سپس آنها را برای نگه داشتن دندان و برداشتن آن از لثه از پرسسین استفاده می کنند.

ممکن است احساس فشار کنید ، اما نباید دردی را تجربه کنید. اگر درد دارید ، می توانید به دندانپزشک خود بگویید ، و آنها بی حسی موضعی بیشتری را برای بی حس کردن منطقه انجام می دهند.

کشیدن دندان با جراحی

پس از تجویز بی حسی موضعی ، پزشک یا جراح دهان شما برشی را در لثه شما ایجاد می کند.

اگر استخوان دسترسی به ریشه دندان را مسدود می کند ، آن را حذف می کنند. سپس دندان آنها را جدا می کنند ، و گاهی اوقات آن را برای برداشتن آسان تر به بخش ها تقسیم می کنند.

برای هر دو استخراج ساده و جراحی ، پس از استخراج واقعی ، دندانپزشک یا جراح دهان شما محل را تمیز می کنند و ممکن است بخیه هایی (بخیه) برای بسته شدن زخم قرار دهند.

سرانجام برای کنترل خونریزی و کمک به تشکیل لخته خون معمولاً گاز بر روی سایت قرار می گیرد. به شما دستور داده می شود بعد از استخراج 20 تا 30 دقیقه روی این گاز گاز بگیرید.

درد ناشی از کشیدن دندان ، آیا کشیدن دندان درد دارد

اگرچه افراد مختلف با سرعت های مختلف بهبود می یابند ، اما طبق گفته بنیاد بهداشت دهان و دندان ، به احتمال زیاد 1-3 روز در منطقه دندان حساسیت و ناراحتی دارید.

به دلیل نگه داشتن دهان در حین عمل ممکن است محکم و سفتی در فک و مفصل خود داشته باشید.

اگر درد در حدود 3 روز ادامه یابد یا شدیدتر شود ، ممکن است سوکت خشک داشته باشید.

سوکت خشک هنگامی رخ می دهد که لخته خون در سوکت استخراج شکل نگیرد یا خارج نشده باشد و استخوان دیواره های سوکت در معرض دید قرار گیرد.

سوکت خشک به طور معمول با ژل دارویی که دندانپزشک شما در پریز قرار می دهد درمان می شود ، تا کف آن را بپوشاند

در پایان

اگرچه درد زیادی ناشی از کشیدن دندان وجود دارد ، دندانپزشک یا جراح دهان شما می تواند این درد را با بی حسی موضعی و داروهای آرام بخش در حین کشیدن از بین ببرد.

آنها همچنین OTC یا داروهای تجویزی را برای کمک به شما در مدیریت ناراحتی بعد از عمل توصیه می کنند.

اگرچه همه از میزان این کار با سرعت متفاوت بهبود می یابند ، اما بیشتر مردم در منطقه ای که فقط چند روز طول می کشد ، حساسیت دارند.