کامپوزیت دندان تعرفه ، قیمت ، طول درمان و عوارض کامپوزیت خرداد 1402 تهران

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان تعرفه ، قیمت ، طول درمان و عوارض کامپوزیت خرداد 1402 تهران

کامپوزیت دندان روشی برای زیبا شدن و ترمیم دندان های آسیب دیده است. انواع کامپوزیت تعرفه خرداد 1402 تهران ، قیمت کامپوزیت دندان ، طول درمان، عوارض و مزایا کامپوزیت دندان را بررسی می کنیم.

کامپوزیت یکی از روش های زیبای سازی دندان هایی است که از لحاظ ظاهری دچار آسیب دیدگی شده اند. یکی از کاربردهای این روش برای اصلاح طرح لبخند است به این صورت که با استفاده از مواد کامپوزیت، زیبایی را به لبخند شما باز می گرداند.

همچنین می توانید علاوه بر این مطلب ، تفاوت های کامپوزیت و لمینت دندان را بخوانید.

کامپوزیت دندان چیست

کامپوزیت یکی از روش های اصلاح طرح لبخند

یکی از عمده ترین دغدغه های بیماران امروزه زیباسازی لبخند و چینش دندان ها است. برای اصلاح طرح لبخند روش های متعددی وجود دارد که کامپوزیت یکی از این روش ها به شمار می رود.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت چیست ؟ این سؤال را در ذهنش ایجاد کند که دلیل این زیبایی دندان‌ها چیست و مگر می‌شود این چنین دندانی داشت؟
در جواب این فرد متحیر می‌توان راه‌های گوناگونی را معرفی کرد مانند ایمپلنت دندان و ارتودنسی و … اما یکی از شیوه‌های متداول آن کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت در واقع یک متریال در دندانپزشک زیبایی است که برای ترمیم (پر کردن دندان) و یا درمان‌های ونیر کامپوزیت زیبایی استفاده می‌شود. در درمان‌های زیبایی لایه‌هایی از جنس مواد کامپوزیتی با قرار گرفتن هنرمندانه بر روی دندان‌ها می‌تواند موجب زیبا سازی لبخند شوند.

این نوع مواد طوری روی دندان قرار می‌گیرند که موجب اصلاح شکل و رنگ دندان می‌شوند و با ایجاد رنگ زیبا و درخشنده بر روی دندان‌ها جلوه خاصی به لبخند می‌بخشند.

کامپوزیت دندان

نکته‌ای که وجود دارد این است که جنس و رنگ بسیاری از مواد کامپوزیتی متفاوت است و به نسبت دارای استحکام متفاوتی می‌باشد.

پس بهتر است که برای اصلاح طرح لبخند موفق از بهترین مواد کامپوزیتی که توسط شرکت‌های معتبر دندان پزشکی ساخته شده است استفاده شود تا استحکام و زیبایی ماندگار در دندان ایجاد شود.”

موارد مصرف

موارد اصلی مصرف کامپوزیت ها برای ترمیم دندان و رفع پوسیدگی است. از جمله کاربردهای دیگر آن شکل دهی به دندان هایی است که به صورت منظم در کنار یکدیگر قرار نگرفته باشند و نیاز به اصلاح زیبایی آن ها به وجود بیاید.
اگر هم از عملکرد کامپوزیت سؤال کنید خواهم گفت که پس از آماده‌سازی، دندانپزشک کامپوزیت را به صورت لایه به لایه قرار می‌دهد. برای سخت شدن هر لایه نیز از تابش یک نور با طول موج ویژه استفاده می‌کنند.

کامپوزیت دندان

هنگامی که فرایند به پایان رسید، دندانپزشک کامپوزیت دندانپزشکی را به تناسب دندان شکل می‌دهد. سپس برای زیباسازی و فرم بهتر و از بین رفتن هر گونه لکه، کامپوزیت پولیش و صیقل داده می‌شود.

مزایا ، معایب و عوارض

یکی از مهمترین مزیت های کامپوزیت زیبایی است. این مواد را می توان با ترکیب رنگ های مختلف و با هزینه بسیار پایین تر از سایر روش های زیبایی به ساخت دندان مجهز کرد.

کامپوزیت دندانی به دندان متصل می‌شود تا از بخش باقیمانده آن محافظت کند. کامپوزیت می‌تواند از شکستگی دندان جلوگیری کند و آن را در مقابل تغییرات دمایی محافظت کند. استفاده از این روش نیازی به تراش دادن دندان و قالبگیری ندارد و یک جلسه انجام می‌شود.

از معایب کامپوزیت ها این است که ،بسیاری از بیماران بعد از قرار دادن کامپوزیت ، دچار حساسیت می‌شوند.

به این معنا که دندانشان به شدت نسبت به تغییرات دمایی حساس می‌شود.
یکی دیگر از مشکلات کامپوزیت دندانپزشکی این است که رنگ آن پس از خوردن چای، قهوه یا دیگر مواد غذایی دارای رنگ، تا حدی تغییر می‌کند.

دندانپزشک می‌تواند یک پوشش شفاف پلاستیکی در اطراف کامپوزیت دندان قرار دهد تا از تغییر رنگ آن جلوگیری شود.
کامپوزیت‌ها نسبت به پرکننده‌های نقره‌ای رنگ (آمالگام)، زودتر از بین می‌روند.

بنابراین برای پر کردن پوسیدگی‌های عمیق و بزرگ استفاده نمی‌شود و تنها برای حفرات کوچک‌تر کارایی دارد.
نکته دیگر اینکه کامپوزیت دندانپزشکی در صورتی که صحیح و توسط بهترین دندانپزشک زیبایی نصب نشود، ممکن است به لثه آسیب برساند. در این موارد در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.
یک نکته هم که ممکن برایتان سوال برانگیز باشد این که کامپوزیت برای همه مناسب است مخصوصاً آنان که دندان‌های نامرتب دارند و نیاز به ارتودنسی دارند. این نوع از درمان بیشتر به کار آنان می‌آید که ضایعات کوچکی مثل لب پریدگی دندان و یا تغییر رنگ دندان را تجربه کرده‌اند.

تعرفه و قیمت هر واحد کامپوزیت در تهران

برای اطلاع بیشتر و دقیق تر از تعرفه و قیمت کامپوزیت دندان با شماره های بالای همین صفحه تماس بگیرید.

 

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید