روش اصلاح دندان های کج و یکسان سازی دندان ها

دندان های کج

روش اصلاح دندان های کج و یکسان سازی دندان ها

مشکل دندان های کج و ناصاف بسیار در بین مردم رایج است. بسیاری از کودکان و بزرگسالان به آن مبتلا هستند. اگر دندان های شما کج است روش هایی برای اصلاح و رفع نقص آن در ادامه معرفی می کنیم.

دندان هایی که کاملاً مطابقت ندارند برای شما بی نظیر هستند و می توانند شخصیت و جذابیت خود را به لبخند شما بیفزایند.

با این حال ، اگر از نحوه نگاه دندان های خود راضی نیستید ، یا اگر این مشکلات سلامتی یا گفتاری را ایجاد می کنند ، می توانید آنها را مجددا تنظیم کنید.

چه عواملی باعث ایجاد دندان های کج می شود؟

دندان های کج

هم دندانهای کودک و هم دندانهای دائمی می توانند کج شوند و یا کج می شوند. دندانهای بچه گانه گاهی اوقات به حالت کج حرکت می کنند زیرا  فضای لثه آنها خیلی کم است.

عادت های طولانی مدت ، مانند مکیدن پستانک یا انگشت شست ، همچنین می تواند باعث بیرون کشیدن یا کج شدن دندان های کودک شود. وراثت و ژنتیک نیز ممکن است نقشی داشته باشند.

داشتن دندانهای کودک کج به این معنا نیست که کودک شما دندانهای دائمی کج خواهد داشت. با این حال ، اگر دندان های کودک در یک جمع و شلوغ رشد کنند ، ممکن است دندان های دائمی شلوغ باشد.

اگر تروما در دهان یا پوسیدگی دندان باعث شود یک یا چند دندان کودک زودتر از آنچه که طبیعی است بکشند ، دندانهای دائمی که در پی دارند ممکن است به جای مستقیم از لثه های شیب رشد کند.

سایر مواردی که روی دندانهای کودک تأثیر می گذارد شامل دندانهای دائمی نیز می شود:

اندازه فک

922102294رژیم غذایی مدرن غذاهای نرم و فرآوری شده ای که بسیاری از افراد آن را مصرف می کنند به جویدن کمتری نسبت به غذاهایی که اجداد اولیه ما خورده اند نیاز دارند.

این تغییر اندازه فک جمعی ما را تغییر داده و آن را کوچکتر کرده است. دانشمندان بر این باورند که ممکن است فک کوتاه و تکامل یافته ما مسئولیت دندانهای شلوغ ، کج و خطا باشد.

عادات عملکردی ضعیف

عادات میو عملکردی رفتارهای تکراری است که بر روی عضلات یا عملکردهای دهان یا صورت تأثیر می گذارد. آنها شامل موارد زیر هستند:

  • مکیدن انگشت شست
  • پستانک یا بطری استفاده کنید
  • رانش زبان
  • تنفس دهان

مال اکلوژن (فک نادرست)

دندان های کج

به این معناست که دندانهای فوقانی شما کمی بالاتر از دندانهای تحتانی شما قرار می گیرد ، با آنکه نقاط مولر بالایی شما در شیارهای مولرهای پایینی شما قرار گرفته است. هنگامی که این ترازبندی اتفاق نیفتد ، مال اکلوژن نتیجه می یابد.

سوءاستفاده های رایج شامل اضافه وزن و کمبود وزن است. اگر چاقی دارید ، دندانهای جلوی فوقانی شما دورتر از دندانهای جلویی پایین شما بیرون زده است.

اگر دچار کمبود زخم هستید ، دندانهای جلوی پایینی شما دورتر از دندانهای جلویی فوقانی شما بیرون می زند. عادات غیر عملکردی ضعیف می تواند باعث بروز مال اکلوژن شود.
ژنتیک و وراثت

اگر یکی یا والدین شما دندانهای شلوغ یا کج داشته باشند ، ممکن است که شما هم چنین باشید. همچنین ممکن است شما از والدین خود یک مبالغ اضافی یا کم هزینه دریافت کنید.

مراقبت ضعیف از دندان

دندانهای شما حداقل باید سالانه توسط دندانپزشک معاینه شود ، بعضی اوقات می تواند به این معنا باشد که مشکلاتی مانند بیماری لثه و پوسیدگی ها درمان نمی شوند. این می تواند به دندان های کج و سایر مشکلات بهداشتی دندان منجر شود.

تغذیه ضعیف

تغذیه ضعیف ، به ویژه در کودکان ، می تواند منجر به پوسیدگی دندان ها و رشد ضعیف دندان شود ، که پیش سازهای احتمالی دندان های کج هستند.

آسیب دیدگی صورت

ضربه به صورت یا دهان می تواند دندانها را از جای خود بدوزد و در نتیجه یک یا چند دندان کج به وجود بیاید.

مشکلات ناشی از دندانهای کج

دندان های کج

در بعضی موارد دندان های کج می توانند بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال ، دندانهای نادرست ممکن است بر توانایی جویدن شما اثر بگذارند و هر بار که بخورید باعث درد شما می شود.

بعلاوه ، ممکن است برخی از افراد نسبت به دندان های کج خود چنان خود آگاهی داشته باشند که جلوی لبخند زدن را بگیرند یا از موقعیت های اجتماعی خودداری کنند.

سایر موارد بهداشتی که باعث کج دندان می شود شامل موارد زیر است:

  • بیماری پریودنتال. تمیز کردن بین دندان های کج کار سختی است. این می تواند منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود. در صورت عدم درمان ، لثه می تواند منجر به پریودنتیت شود ، یک عفونت جدی تر که می تواند باعث آسیب به استخوان ها و دندان ها شود.
  • جویدن و هضم. دندانهای کج همچنین می توانند در جویدن مناسب اختلال ایجاد کنند که ممکن است باعث مشکلات هضم شود.
  • سایش بیش از حد دندانهای کج همچنین می توانند باعث پارگی بیش از حد بر روی دندانها ، لثه ها و عضلات فک شوند و در نتیجه دندان های ترک خورده ، فشار فک ، اختلال در مفصل تمپورودیبیبولار و سردردهای مزمن ایجاد می شود.
  • مشکلات گفتاری. اگر دندانهای شما به صورت نادرست تنظیم شوند ، می توانند در نحوه بیان صدا ایجاد شده و باعث ایجاد مشکل در گفتار شوند.
  • اعتماد به نفس. نارضایتی از ظاهر بدنی شما می تواند منجر به عدم اعتماد به نفس و دوری اجتماعی شود.

آیا دندانهای کج باید صاف شوند؟

تصمیم به صاف کردن دندان های کج ، شخصی است. برای بسیاری ، کمبود بودجه یا بیمه سلامت دندان ممکن است در تصمیم گیری برای صاف کردن دندان ها تأثیر بگذارد. مسائل بهداشتی همچنین ممکن است در تصمیم گیری نقش داشته باشد.

اگر دندان های کج شما احساس خودآگاهی می کنند ، ممکن است دلیلی برای صاف کردن آنها باشد. اما به یاد داشته باشید ، دندانهای ناقص می توانند به یاد ماندنی و بی نظیر باشند.

بسیاری از مدل ها با موفقیت دندان های نه چندان مناسب خود را از بین می برند. در ژاپن ، دندانهای سگ کمی کج (Yaeba)

یک ویژگی مورد نظر برای تقویت جذابیت است ، به خصوص در زنان.

دندان های کج می توانند خاطره انگیز و بی نظیر باشند. بسیاری از مدل ها با موفقیت دندان های نه چندان مناسب خود را از بین می برند. و در ژاپن ، دندانهای سگ کمی کج (Yaeba) یک ویژگی مورد نظر برای تقویت جذابیت است ، به خصوص در زنان.

روش صاف کردن دندان های کج چگونه است؟

 

اگر تصمیم گرفته اید که صاف کردن دندان هایتان انتخاب مناسبی برای شما باشد ، گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید با دندانپزشک یا ارتودنتیست در مورد آنها صحبت کنید.

بریس ها برای افراد در هر سنی گزینه مناسبی هستند به شرط اینکه دندان ها و لثه های آنها به اندازه کافی محکم باشد که آنها را نگه دارد. بریس ها ممکن است برای کودکانی که هنوز لثه های قابل انعطاف ، انعطاف پذیر و استخوان دارند ، انتخاب مناسبی باشد.

بسته به نوع بریس هایی که انتخاب می کنید و کارهایی که باید انجام دهید می تواند بین دو تا سه سال طول بکشد. جراحی صاف کردن دندان گزینه دیگری است که باید در نظر گرفته شود و به طور معمول زمان کمتری برای رسیدن به نتایج مطلوب صرف می شود.

در ادامه بخوانید تا در مورد انواع مختلف پرانتزی که می توانید انتخاب کنید و همچنین گزینه های جراحی را یاد بگیرید.
پرانتزهای فلزی

بریس های فلزی ثابت با براکت ها ، نوارها و سیم انعطاف پذیر به دندان ها وصل می شوند. این بریس ها ممکن است برای کسی که مشکلات ترازبندی پیچیده تر دندان را دارد ، انتخاب بهتری باشد.

بعضی اوقات ، علاوه بر پرانتزهای ثابت ، به سرپوش نیز نیاز است. روسری معمولاً فقط در شب پوشیده می شود.

پرانتزهای فلزی از روزهای ابتدایی خود بسیار طولانی شده اند. آنها اکنون از براکت های کوچکتر و فلز کمتری استفاده می کنند. آنها همچنین راحت تر از گذشته هستند. آنها حتی با گروههای لاستیکی چند رنگی همراه هستند که می توانید متناسب با شخصیت خود انتخاب کنید.

مطابق گفته Authority Dental ، بریس های فلزی به طور معمول بسته به میزان کار مورد نیاز شما ، جایی که در آن زندگی می کنید ، و یا اینکه آیا بیمه ای دارید که بتواند در پوشش هزینه ها کمک کند ، بین 3،000 تا 7،500 دلار هزینه دارد.
بریس های سرامیکی

پرانتزهای سرامیکی و قوس های اتصال دهنده به آنها کاملاً واضح و یا دندان رنگ هستند ، بنابراین به اندازه براکت های فلزی ایستاده نیستند.

روند صاف کردن همانند براکت های فلزی است ، اگرچه براکت های سرامیکی مستعد رنگ آمیزی و شکستن آسان هستند. آنها همچنین بسته به موقعیت مکانی ، کار مورد نیاز و پوشش بیمه شما ، کمی بیشتر – بین 3500 تا 8000 دلار هزینه دارند.
پرانتزهای نامرئی

پرانتزهای نامرئی مانند Invisalign تقریباً نامرئی هستند. آنها فقط توسط نوجوانان و بزرگسالان پوشیده نمی شوند.

ترازهای پلاستیکی شفاف برای متناسب با دهان شما ساخته می شوند. آنها مانند هر محافظ دهان روی هر دندان قرار می گیرند و ماهیانه دو بار برداشته می شوند و جایگزین می شوند. این گزینه برای اصلاح دقیق تراز دندان توصیه نمی شود.

براکت های نامرئی ممکن است برای صاف کردن دندان ها نسبت به بریس های سنتی نیز بیشتر طول بکشد. بسته به کارهایی که باید انجام شود ، موقعیت مکانی شما و پوشش بیمه شما ، بین 3500 تا 8،500 دلار هزینه دارند.

بسیاری از ارائه دهندگان این درمان گزینه های برنامه پرداخت ماهانه را مجاز می دانند. محصول Invisalign نیز واجد شرایط خرید با دلار حساب صرفه جویی در سلامتی است.

دندان های کج

ارتودنستی زبانی

سطح زبانی سمت دندانهای شما است که با زبان شما روبرو است. بریس های زبانی یک شکل دیگر از بریس های نامرئی است. آنها مانند پرانتزهای فلزی سنتی به جز اینکه به قسمتهای عقب دندانهای شما وصل می شوند ، مشابه هستند.

پرانتزهای زبانی برای همه نیستند. آنها گران هستند ، بین 5000 تا 13000 دلار هزینه دارند و تمیز کردن آنها دشوار است. همچنین به طور معمول دندانهای کاملاً غلط یا کج توصیه نمی شوند. این نوع بریس ها ممکن است کار بیشتری طول بکشد ، و عادت دادن به پوشیدن سخت تر است.

جراحی صاف کننده دندان

روش های جراحی برای صاف کردن دندان ها گزینه دیگری است. آنها ممکن است راهی برای کاهش زمان مورد نیاز برای استفاده از بریس باشند.

متخصص ارتودنسی شما ممکن است یک عمل جراحی جزئی را پیشنهاد کند که به منظور ترمیم مجدد استخوان ها و لثه ها کمک می کند تا دندان های شما در جای خود قرار گیرد.

آنها همچنین ممکن است روشی را درگیرتر برای طراحی مجدد فک شما پیشنهاد کنند. این عمل جراحی ارتوگناتیک نامیده می شود. این نوع جراحی ممکن است توصیه شود اگر دندانهای شما بر گفتار یا توانایی جویدن شما تأثیر داشته باشد.

دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند که یک متخصص را ببینید ، به نام ارتودنتیست. دهان ، دندان و فک شما معاینه می شود و نیش شما ارزیابی می شود.

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید