دلیل درد ناگهانی همه دندان ها چیست و چطور از آن پیشگیری کنیم

درد ناگهانی همه دندان ها

دلیل درد ناگهانی همه دندان ها چیست و چطور از آن پیشگیری کنیم

اگر احساس تورم در لثه یا درد ناگهانی همه دندان ها را دارید ، باید بدانید که این مساله به خاطر رعایت نکردن بعضی از موارد در بهداشت دهان و دندان است. نظرسنجی پزشک خانواده آمریکایی نشان داد که 22 درصد از بزرگسالان طی شش ماه گذشته در دندان ، لثه یا فک درد خود را تجربه کرده اند.

احتمال زیاد این است که شما حساسیت دندان پیدا کرده اید یا اینکه یکی از دندان های شما ترک خورده یا عفونی شده است. خبر خوب بیشتر دلایل ناراحتی ناگهانی دندان توسط دندانپزشک شما به راحتی قابل درمان است.

در اینجا 10 دلیل احتمالی درد ناگهانی همه دندان ها ، و این که چه زمانی به پزشک مراجعه کنید ، آورده شده است.

1. قرار گرفتن در معرض گرمای شدید یا سرما

یکی از دلایل درد ناگهانی همه دندان ها حساسیت دندان ناشی از مینای دندان فرسوده یا اعصاب در معرض دندان شما است. هنگام خوردن یا نوشیدن چیزی با درجه حرارت بسیار پایین یا زیاد ، ممکن است یک احساس ناگهانی و شدید ناگهانی احساس درد کنید.

درد ناگهانی همه دندان ها
2. عفونت لثه

لثه لایه ای از بافت صورتی است که استخوان را پوشانده و ریشه دندان را احاطه کرده است تا از انتهای عصبی دندان شما محافظت کند. با افزایش سن ، بافت لثه اغلب شروع به پوشیدن می کند و باعث عفونت لثه می شود.

این رکود باعث می شود ریشه های دندان های شما در معرض خطر قرار گرفته و همچنین شما را در معرض بیماری لثه و عفونت های دندان قرار دهد. اگر به طور ناگهانی دندانهایتان حساس تر از قبل باشند ، عفونت لثه می تواند مقصر باشد.

3. فرسایش مینای دندان (عاج)

از دلایل درد ناگهانی همه دندان ها فرسایش مینا است.تخمین زده می شود که حداقل 12 درصد منبع معتبر مردم نوعی «حساسیت به عاج» دارند که هنگام غذا خوردن باعث ناراحتی آنها می شود. این نوع حساسیت می تواند با خوردن یک رژیم غذایی بسیار اسیدی ، مسواک زدن دندان های شما و سایر عوامل ایجاد شود.

در نتیجه مینایی که دندانهای شما را می پوشاند و محافظت می کند ، شروع به فرسودگی می کند و جایگزین نمی شود. این می تواند منجر به درد شدید و سوزش آور شود که هنگام نیش خوردن در غذاهای خاص باعث لرز ستون فقرات شما می شود.

درد ناگهانی همه دندان ها
4- پوسیدگی دندان (حفره)

پوسیدگی دندان ، که از آن به عنوان حفره نیز یاد می شود ، می تواند به همین دلیل باشد که دندان های شما ناگهان شروع به آزار و اذیت شما کرده اند و باعث درد ناگهانی همه دندان ها شود. پوسیدگی دندان می تواند در طرفین یا بالای مینای دندان شما بماند بدون اینکه مدتی متوجه آن شوید.

هنگامی که پوسیدگی به سمت یک عفونت پیش می رود ، ممکن است احساس درد در دندان خود را دوباره تجربه کنید.

5- عفونت لثه

بیماری لثه ، که بیماری پریودنتال نیز نامیده می شود ، بیش از 47 درصد از بزرگسالان بالای سن 30 منبع معتبر را مبتلا می کند. بیماری لثه در مراحل اولیه آن به لثه گفته می شود و برخی حتی نمی دانند که مبتلا به آن هستند. دندانها و لثه های حساس می توانند نشانه ای از تشدید بیماری لثه باشند.

6. ترک دندان یا تاج

شاید یاد بگیرید که دندان ترک خورده یا تاج می تواند باعث درد و حساسیت دندان شود. اما مواردی وجود دارد که ممکن است دندان شما تا حدی آنقدر ترک خورده باشد ، به طوری که باعث درد می شود اما دیدن تقریباً غیرممکن است و باعث درد ناگهانی همه دندان ها می شود.

درد ناگهانی همه دندان ها
7. عفونت سینوس

یکی از علائم عفونت سینوس ، درد در دندانها و فک شما است. با سینوس های شما ملتهب و پر از فشار عفونت می شوند ، می توانند انتهای عصبی دندان های شما را فشرده کنند.

8- فک سفت یا محکم

ساییدن دندانهای شما و چسباندن فکهای شما می تواند منجر به حساسیت مزمن دندان شود ، زیرا در صورت مینا بودن روی دندان خود را می پوشید.

در حالی که بسیاری از افراد گاه به گاه دندان های خود را می چسبند یا خرد می کنند ، اما شرایط پر استرس یا خواب نامناسب می تواند منجر به افزایش این عادت شود بدون آنکه متوجه شوید ، در نتیجه باعث درد دندان می شود که مرموز به نظر می رسد.

9- درمان های دندانپزشکی

پر شدن اخیر یا کار دندان شامل حفره می تواند به طور موقت انتهای عصبی دندان شما را حساس تر کند. حساسیت از روش پر کردن دندان ممکن است تا دو هفته طول بکشد.

درد ناگهانی همه دندان ها
10. محصولات سفید کننده دندان

استفاده از نوارهای سفید کننده ، ژل های سفید کننده یا انجام یک روش سفید کردن دندان در منزل می تواند شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهد. درد دندانهای شما که ناشی از سفید کردن دندان ها است ، اغلب موقت است و در صورت متوقف کردن استفاده از محصولات سفید کننده ، معمولاً فروکش می شود.
چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

اگر دندانهای شما وقتی که قبلاً خراب نبودند حساس شده اند ، با دندانپزشک خود ملاقات کنید. آنها ممکن است بتوانند یک روش درمانی ساده مانند یک خمیردندان کاهش دهنده حساسیت را توصیه کنند.

دندانپزشک شما نیز می تواند به شما بگوید که آیا شما نیاز به یک روش اصلاحی مانند پر کردن یا کشیدن دندان دارید تا درد شما تسکین یابد.

بعضی از علائم درد ناگهانی دندان را هرگز نباید نادیده گرفت. اگر موارد زیر را تجربه کردید ، سریعاً به دندانپزشک خود مراجعه کنید یا با یک متخصص بهداشت دیگر تماس بگیرید:

  • دندان درد که بیش از 48 ساعت طول می کشد
  • درد شدید و تند و تیز که فروکش نمی کند
  • میگرن یا سردردهای رعد و برق که به دندانهای شما منتهی می شود
  • تب که به نظر می رسد با درد دندان شما همزمان است

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید