آیا مسواک برقی از مسواک معمولی بهتر است و چه مزایایی دارد

مسواک برقی

آیا مسواک برقی از مسواک معمولی بهتر است و چه مزایایی دارد

مسواک زدن دندان ها پایه و اساس مراقبت از دهان و دندان و پیشگیری بیماری  است. طبق اعلام انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) ، مسواک برقی و دستی هر دو در از بین بردن پلاک دهان که باعث پوسیدگی و بیماری می شود ، مؤثر هستند.

مسواک برقی و دستی هر کدام فواید خاص خود را دارند. ADA یک سریال پذیرش را روی هر مسواک ، برقی یا دستی قرار می دهد ، که اثبات شده بی خطر و مؤثر است. درباره جوانب مثبت و منفی بیشتر بخوانید و کدام یک ممکن است برای شما بهترین باشد.

نحوه استفاده از مسواک برقی

در ویدیو زیر از یوتیوب ، نحوه استفاده از مسواک برقی را مشاهده می کنید:

مزایا مسواک برقی

برس های مسواک برقی لرزش یا چرخش دارند تا به شما در از بین بردن پلاک از دندان و لثه کمک کند. لرزش هر بار که مسواک خود را روی دندان های خود حرکت می دهد ، میکروب حرکات بیشتری ایجاد می کند.

مسواک برقی
در از بین بردن پلاک موثرتر است

بررسی مطالعات نشان داد که به طور کلی مسواک های برقی باعث کاهش پلاک و لثه در مقایسه با مسواک های دستی می شوند. بعد از سه ماه استفاده ، پلاک 21 درصد و لثه 11 درصد کاهش یافت. به نظر می رسد مسواک های نوسان دهنده (چرخان) بهتر از مسواک های لرزاننده عمل می کنند.

آسانتر برای افرادی که تحرک محدود دارند

مسواک برقی بیشتر کارها را برای شما انجام می دهد. آنها ممکن است برای هر کس که دارای تحرک محدود باشد ، مانند افرادی که دارای موارد زیر هستند:

  • تونل کارپال
  • آرتروز
  • معلولیت رشد

تایمرهای داخلی

یک تایمر ساخته شده در یک مسواک برقی می تواند به شما کمک کند دندان های خود را به اندازه کافی طولانی مسواک بزنید تا به اندازه کافی پلاک را از دندان و لثه خود جدا کنید.
ممکن است باعث ضایعات کمتری شود

وقتی زمان مسواک جدید رسیده است ، فقط باید در بسیاری موارد سر مسواک برقی را تعویض کنید ، بنابراین ممکن است از پرتاب یک مسواک دستی کامل ، هدر رفتن کمتری داشته باشد.

اما اگر از مسواک برقی یکبار مصرف استفاده می کنید ، باید زمان آن را بطور کامل جایگزین کنید تا برای سفید کردن دندان بهتر باشد.

ممکن است تمرکز خود را هنگام مسواک زدن بهبود بخشد

حداقل یک منبع معتبر از مطالعه نشان داد که افراد هنگام مسواک زدن دندانهای خود با استفاده از مسواک برقی تمرکز بیشتری دارند. این باعث شده است که تجربه کلی افراد در مسواک زدن بهبود یابد و به طور بالقوه می تواند چقدر خوب دندان های خود را تمیز کند.

مسواک برقی
ممکن است سلامت دهان را در افراد دارای ارتودنسی بهبود بخشد

یکی از منابع معتبر مطالعه نشان داد که مسواک برقی برای افرادی که دارای تجهیزات ارتودنسی مانند بریس هستند به خصوص کمک می کند زیرا مسواک زدن را راحت تر می کند.

در بین مبتلایان به وسایلی که قبلاً از سلامت دهان خوبی برخوردار بودند ، سطح پلاک تقریباً یکسان بود ، خواه از مسواک برقی استفاده کنند یا نه. اما اگر تمیز کردن دهان خود را هنگام انجام درمان ارتودنسی مشکل دارید ، مسواک برقی ممکن است سلامت دهان شما را بهبود بخشد.

سرگرم کننده برای بچه ها

همه بچه ها علاقه ای به مسواک زدن دندان های خود ندارند. اگر یک مسواک برقی برای کودک شما جذابیت بیشتری داشته باشد ، می تواند به انجام خوب تمیز کردن دهان و تنظیم عادت های سالم کمک کند.

سفید کردن دندان با هیدروژن پراکسید
برای لثه ایمن است

به طور صحیح از مسواک استفاده کنید ، مسواک برقی نباید به لثه یا مینای دندان شما صدمه بزند ، بلکه باعث سلامت کلی دهان می شود.

معایب مسواک برقی

مسواک برقی نسبت به نمونه های دستی گران تر است. قیمت ها در هر نقطه از 15 تا 250 دلار برای هر برس است. سرهای برس جدید جایگزین معمولاً در بسته های چند برابر و بین 10 تا 45 دلار قیمت دارند. مسواک های برقی کاملاً یکبار مصرف 5 تا 8 دلار به علاوه هزینه باتری ها.

یافتن سر مناسب برس جایگزین ممکن است همیشه آسان یا راحت نباشد ، زیرا همه فروشگاه ها آنها را حمل نمی کنند و ممکن است فروشگاه های محلی شما از مارک صحیحی برخوردار نباشند. می توانید آنها را بصورت آنلاین خریداری کنید ، اما این برای همه مناسب نیست و اگر فوراً به سر جدید نیاز دارید گزینه خوبی نیست. شما می توانید سهام خود را داشته باشید و به اندازه کافی در یک سال یا بیشتر دوام داشته باشید اما این به هزینه های مقدماتی می افزاید.

در دو منبع مطالعه معتبر منبع معتبر در بین سالمندان ، مسواک های برقی نمی توانند پلاک بیشتری را از مسواک دستی بکشند. این به معنای مسواک برقی کار نمی کند ، اما ممکن است بدان معنی باشد که آنها هزینه اضافی ندارند.

در صورت مسافرت بین المللی ، نسخه های پلاگین ممکن است گزینه خوبی نباشد ، زیرا در این موارد به مسواک سفر پشتیبان نیاز خواهید داشت. حتی اگر مسواک های برقی ممکن است ضایعات کمتری تولید کنند ، زیرا به برق یا باتری نیاز دارند ، اما نسبت به نمونه های دستی بسیار از نظر سازگار با محیط زیست هستند.

همه احساس لرزش را دوست ندارند. به علاوه ، مسواک های برقی کمی بیشتر بزاق را در دهان ایجاد می کنند که ممکن است کثیف شود.

مزایا مسواک معمولی

مسواک برقی

مسواک دستی مدت طولانی است در حالی که در بسیاری از مسواک های برقی زنگ و سوت را پیدا نمی کنند ، آنها هنوز هم ابزاری مؤثر برای تمیز کردن دندان های شما و جلوگیری از لثه هستند.

اگر راحت تر با یک مسواک دستی چسبیده اید ، استفاده از آن را ادامه دهید به این معنی که هر روز دو بار مسواک بزنید.
در دسترس

تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی ، پمپ بنزین ، فروشگاه دلار یا داروخانه می توانید یک مسواک دستی تهیه کنید. همچنین برای عملکرد آنها نیازی به شارژ نیستند ، بنابراین می توانید از مسواک دستی در هر کجا و در هر زمان استفاده کنید.
مقرون به صرفه

مسواک دستی مقرون به صرفه است. معمولاً می توانید برای 1 تا 3 دلار آن را بخرید

یک مطالعه نشان داد که افراد در صورت استفاده از مسواک دستی در مقابل الکتریکی ، احتمال مسواک زدن بیش از حد را دارند. مسواک زدن بیش از حد سخت می تواند به لثه و دندان شما آسیب برساند.

استفاده از مسواک دستی همچنین ممکن است دانستن اینکه آیا به اندازه کافی طولانی برای هر جلسه مسواک می زنید ، مشکل تر می شود زیرا هیچ تایمر داخلی وجود ندارد. در نظر بگیرید که یک تایمر آشپزخانه را در حمام خود قرار دهید تا جلسات مسواک زدن را به پایان برساند.

بهترین مسواک برای کودکان نوپا و خردسالان

بهترین مسواک برای کودک شما همان چیزی است که بیشتر از آنها استفاده می کند. کارشناسان موهای نرم و سر مسواک به اندازه کودک را برای بچه ها توصیه می کنند. نه مسواک دستی و نه برقی لزوما برای کودکان خردسال بهتر است. همان جوانب مثبت و منفی از هر نوع هنوز هم اعمال می شود.

کودکان نو پا و بچه ها می توانند با خیال راحت از یک مسواک برقی به تنهایی استفاده کنند. اگرچه ، توصیه می شود هنگام مسواک زدن روی فرزندان خود نظارت کنید تا مطمئن شوید که خمیردندان خود را پاشیده و آن را نخورید.

چگونه مسواک بزنیم

مهمترین قسمت های مسواک زدن دندان های شما استفاده از تکنیک مناسب است و هر روز دو بار آن را انجام دهید. بهترین روش برای مسواک زدن دندانهای شما این است:

یک مسواک انتخاب کنید که اندازه مناسبی برای دهان شما باشد.
از موهای سخت که می تواند لثه شما را تحریک کند ، خودداری کنید. ADA برس های نرم را توصیه می کند. همچنین به دنبال برس هایی با برس های چند سطح یا زاویه دار باشید. یک منبع مطالعه معتبر دریافت که این نوع برس بیشتر از موهای مسطح و یک سطح است.
از خمیردندان فلوراید استفاده کنید.
برس را با زاویه 45 درجه به سمت دندان و لثه خود نگه دارید.
به آرامی تمام سطوح دندان (جلو ، عقب ، جویدن) را به مدت دو دقیقه مسواک بزنید.
مسواک خود را بشویید و آن را به صورت مرتب در هوای خشک نگه دارید – و آن را از حد توالت دور نگه دارید که می تواند هنگام شستشو میکروب ها را پاشش کند.
روزانه یکبار نخ ، یا بعد از یا مسواک زدن.
شستشوی دهان اختیاری است و نباید نخ دندان یا مسواک را جایگزین کنید.

در صورت بروز هرگونه خونریزی ، با دندانپزشک خود صحبت کنید. در هنگام مسواک زدن و نخ دندان ، تعدادی از موارد ممکن است باعث خونریزی شود ، مانند:

بیماری لثه
کمبود ویتامین
بارداری

بعضی اوقات افراد بین مسواک زدن و نخ دندان طولانی شدن لثه ها خونریزی می کنند و پلاک واقعاً شروع به ساخت می کند. تا زمانی که ملایم باشید ، مسواک زدن و نخ دندان نباید در واقع باعث خونریزی شود.

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید