دندان نوزاد چه زمانی در می آید و علائم و نشانه های آن چیست

دندان نوزاد

دندان نوزاد چه زمانی در می آید و علائم و نشانه های آن چیست

شاید شما هم نوزاد تازه متولد شده داشته باشید و میخواهید بدانید دندان نوزاد چه زمانی در می آید و نشانه ها و علائم دندان درآوردن نوزاد چیست. در این مطلب به طور کامل این مبحث را بررسی می کنیم و روش هایی برای مراقبت از دندان های نوزاد معرفی خواهیم کرد.

طیف گسترده ای از تغییر در زمانی که یک دندان اول ممکن است ظاهر شود وجود دارد – ممکن است برخی از نوزادان تا اولین روز تولد یک سالگی خود دندان نداشته باشند! تقریباً در حدود 3 ماهگی ، نوزادان با دهان خود به کاوش در جهان می پردازند و بزاق را افزایش داده و دست خود را در دهان خود قرار می دهند.

چه زمانی نوزاد دندان در می آورد؟

بسیاری از والدین این سوال را مطرح می کنند که آیا این به معنای دندان درآوردن کودک است یا خیر ، اما اولین دندان نوزاد معمولاً در حدود 6 ماهگی در می آید.

به طور معمول ، اولین دندان های نوزاد که در می آیند تقریباً همیشه دندانهای جلویی پایین (دندانهای سانترال پایین) هستند و بیشتر کودکان معمولاً تا 3 سالگی تمام دندانهای شیری خود را خواهند داشت.

فلوراید باید در 6 ماهگی به رژیم غذایی کودک شما اضافه شود.

نوزاد

فلوراید ماده معدنی است که با سخت شدن مینای دندان ها از جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند. خبر خوب این است که فلوراید اغلب به آب شیر اضافه می شود. هنگامی که غذا دادن به نوزاد را (حدود 6 ماهگی) شروع کردید ، چند قاشق آب را در یک فنجان آب یا نی قرار دهید.

با پزشک متخصص اطفال خود صحبت کنید تا ببینید آب شیر شما حاوی فلوراید است یا اینکه کودک شما به مکمل های فلوراید احتیاج دارد یا خیر. فلوراید به طور معمول در بیشتر آب های معدنی یافت نمی شود.

ماساژ لثه می تواند به تسکین درد دندان کودک شما کمک کند.

معمولاً دندانپزشکی باعث ناراحتی بیش از حد در کودکان نمی شود ، با این وجود بسیاری از والدین می توانند بگویند چه زمانی کودکشان آماده است به دندانپزشکی برود. ممکن است نوزادان در مناطقی که دندان در می آورند علائم ناراحتی را نشان دهند ، لثه های اطراف دندان ممکن است متورم و حساس باشد و ممکن است کودک بیش از حد معمول دچار درد شود.

والدین می توانند با ماساژ دادن لثه های کودک خود با انگشتان تمیز ، ارائه حلقه های دندان محکم یا پر از مایع و یا یک دستمال تمیز یا مرطوب تمیز ، به کاهش درد دندان کمک کنند.

دندان

درجه حرارت بدن کودک ممکن است هنگام دراوردن دندان نوزاد کمی افزایش یابد. با این حال ، براساس یک مطالعه سال 2016 در کودکان ، تب واقعی (درجه حرارت بالای 100.4 درجه فارنهایت یا 38 درجه سانتیگراد) با دندان درآوردن همراه نیست و در واقع نشانه بیماری یا عفونی است که ممکن است نیاز به درمان داشته باشد.

اگر کودک شما به وضوح ناراحت است ، در مورد دادن یک دوز مناسب از وزن استامینوفن (به عنوان مثال ، تیلنول) یا اگر بیش از 6 ماه ، ایبوپروفن (به عنوان مثال ، Advil ، Motrin) با پزشک متخصص اطفال خود صحبت کنید. با توجه به سن و وزن فرزند خود ، از پزشک خود در مورد دوز مناسب در میلی لیتر (میلی لیتر) بخواهید.

با این وجود بسیاری از کودکان هنگام دندان دراوردن به هیچ وجه مشکلی نخواهند داشت!

از  ژل هایی با بنزوکائین ، ژل یا قرص دندانپزشکی هومیوپاتی یا گردنبندهای دندان گیر استفاده نکنید.

دندان درآوردن کودکان

از قرص های دندانپزشکی حاوی بلادونا سم گیاه و ژل هایی با بنزوکائین خودداری کنید. بلادونا و بنزوکائین به بازار عرضه شده اند تا درد فرزندتان را بی حس کنند ، اما FDA به دلیل عوارض جانبی احتمالی هشدارهایی در مورد هر دو صادر کرده است.

علاوه بر این ، گردنبندهای دندان گیر توصیه نمی شود. گردنبندهایی که در اطراف گردن کودک قرار می گیرند می توانند خطر خفه شدن را ایجاد کنند یا یک خطر خفگی بالقوه باشد. همچنین هیچ پژوهشی برای حمایت از اثربخشی گردنبند وجود ندارد.

باید دو بار در روز دندان های کودک خود را با خمیردندان فلوراید مسواک بزنید.

دندان دراوردن کودکان

هنگامی که کودک شما یک دندان داشته باشد ، باید دو بار در روز آنها را با یک اسمیر خمیر دندان فلوراید به اندازه یک دانه برنج ، به خصوص بعد از آخرین نوشیدنی یا غذای روز مسواک بزنید. به یاد داشته باشید که کودک خود را با یک بطری به رختخواب نکشید – این می تواند به پوسیدگی دندان منجر شود.

به محض اینکه کودک شما 3 ساله شد ، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) ، انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) و آکادمی دندانپزشکی کودکان آمریکا (AAPD) توصیه می کنند هنگام مسواک زدن مقدار یک نخود از خمیردندان فلوراید استفاده کنید.

وقتی فرزند شما بزرگتر شد ، به او بیاموزید که خمیردندان اضافی را از بین ببرد. بهتر است اگر خمیر دندان را روی مسواک قرار دهید تا فرزند شما در سن 6 سالگی باشد. والدین باید هنگام مسواک زدن کودک خود را تحت نظارت و کمک قرار دهند تا اینکه در حدود 7 یا 8 سالگی باشد. هنگامی که فرزند شما می تواند نام خود را به خوبی بنویسد ، او توانایی این را دارد که به خوبی مسواک بزند.

از متخصص اطفال خود در مورد دندانهای کودک و لاکهای فلوراید بپرسید.

در حین مراجعه منظم از کودک ، پزشک متخصص اطفال شما دندان نوزاد را بررسی می کند تا از سالم بودن آنها اطمینان داشته باشد و در مورد نحوه نگه داشتن آنها با شما صحبت کند. کارگروه خدمات پیشگیرانه AAP و ایالات متحده نیز توصیه می کنند که کودکان پس از دندان دندان لاک فلوراید دریافت کنند

اگر فرزند شما هنوز دندانپزشک ندارد ، از پزشک متخصص اطفال خود بخواهید که آیا او می تواند لاستیک فلوراید را روی دندان های کودک خود بمالد. هنگامی که کودک شما دندانپزشک داشته باشد ، لاک الکل را می توان در مطب دندانپزشکی استفاده کرد. هر چه زودتر فرزند شما واریته فلوراید دریافت کند.

برگرفته از : HEALTHYCHILDREN

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید