چگونه بهترین مسواک را انتخاب کنیم تا دندان های سالم تری داشته باشیم

بهترین مسواک

چگونه بهترین مسواک را انتخاب کنیم تا دندان های سالم تری داشته باشیم

در این مطلب انتخاب بهترین مسواک را که برای دندان های شما مناسب باشد را بررسی می کنیم و نشان می دهیم کدام مسواک برای دندان های شما بهتر است.

شما نمی توانید اهمیت بهداشت دهان و دندان را دست کم بگیرید – نه تنها برای سلامت دندان ، بلکه برای رفاه عمومی شما نیز لازم است. در حقیقت ، بیماری لثه عامل اصلی خطر برای ایجاد شرایط جدی برای سلامتی از جمله بیماری های قلبی و دیابت است. از زمان جوانی یاد می گیریم که استفاده از مسواک به طور مرتب یکی از بهترین راه ها برای سالم نگه داشتن دندان ها و لثه ها است. اما بهترین مسواک کدام است؟

در اواخر دهه 1930 ، هنگامی که برای اولین بار مسواک های با نایلون مو اختراع شد ، مصرف کنندگان انتخاب مسواک گزینه های بسیاری نداشتند. حال وقتی مسواک بزنید داستان کاملاً متفاوت است. اکثر فروشگاه هایی که محصولات بهداشت دهان و دندان را به فروش می رسانند ، اکنون مجموعه گسترده ای از انواع مختلف مسواک را در قفسه های خود دارند ، از جمله انواع دستی (یکبار مصرف) و دارای نیرو الکتریکی (برقی).

بهترین مسواک

انتخاب بهترین مسواک : چه مسواکی بخریم

ویژگی های خاصی وجود دارد که شما باید صرف نظر از اینکه مسواک شما دستی باشید یا برقی ، در هر مسواک انتخاب شده به دنبال آن باشید.

  • اندازه. بهترین سر مسواک برای شما باید به شما امکان دسترسی آسان به تمام سطوح دندانهای خود را دهد. برای اکثر بزرگسالان ، یک برس مسواک به طول نیم و عرض یک اینچ ساده ترین کاربرد و موثرترین آن خواهد بود. اگرچه سر مسواک بزرگتری در دسترس است ، ممکن است متوجه شوید که تمیز کردن آنها برای تمیز کردن مناطقی که به سختی دسترس نیستند ، مانند پهلوها و قسمت پشتی دندانهای شما ، دشوار است. مسواک باید یک دسته به اندازه کافی طولانی داشته باشد تا بتوانید آن را به راحتی در دست خود نگه دارید.
  • انواع برس. اگر برای خرید مسواک دستی یا سر جایگزین برای مسواک برقی خود به فروشگاه داروخانه مراجعه می کنید ، می توانید مسواک را با برس نایلون نرم ، متوسط ​​یا سخت انتخاب کنید. برای اکثریت قریب به اتفاق افراد ، یک برس مسواک نرم راحت ترین و مطمئن ترین انتخاب خواهد بود. بسته به میزان قوت مسواک زدن و استحکام دندانهای شما ، برس های متوسط ​​و سخت ممکن است به مینای دندان محافظ شما آسیب برساند. برای محافظت بیشتر از دندان هنگام مسواک زدن ، حتماً برس های مسواک انتخاب شده نکات گرد را داشته باشید.
  • توصیه متخصص. برای اطمینان از اینکه مسواک خود را برای انجام کارآیی و ایمنی در تمیز کردن ، آزمایش های دقیق کنترل کیفیت انجام داده است ، از دندانپزشک خود بخواهید که توصیه کند. یا به دنبال مسواک دستی یا مسواک برقی باشید که Seal Approval انجمن دندانپزشکی آمریکا را بدست آورده باشد.

علاوه بر برآورده شدن این شرایط ، مسواک های برقی یا الکتریکی که دارای مهر و موم هستند نیز باید در آزمایشگاه مستقل از آزمایش ایمنی استفاده کنند و از طریق آزمایش بالینی ثابت کنند که مسواک برای استفاده روی بافت های دهان و دندان و همچنین هرگونه سخت افزار دندان ایمن است. که ممکن است در محل باشد.

مسواک دستی یا برقی؟

بهترین مسواک

تا زمانی که مرتباً با استفاده از تکنیک صحیح مسواک زدن دندان خود را تمیز کنید ، باید بتوانید پلاک را کاهش داده و لثه های خود را با استفاده از یک مسواک دستی یا برقی سالم نگه دارید. در مورد انتخاب بهترین مسواک در اینجا مواردی ذکر شده است:

  • هزینه. اگرچه برخی از گزینه های مسواک ارزان قیمت تر نیز به فروش می رسند ، مسواک های برقی چندین برابر بیشتر از مسواک های دستی قیمت دارند. علاوه بر هزینه اولیه مسواک برقی ، باید هر سه یا چهار ماه یکبار مسواک قابل جابجایی را جایگزین کنید. البته اگر استفاده از مسواک برقی به شما در تمیزتر نگه داشتن دندان کمک می کند ، ممکن است با کاهش در صورتحساب دندان هزینه های آن را پرداخت کنید.
  • احتمال پذیری هنگامی که به آن رسید ، بهترین مسواک برای شما همان مسواکی است که به احتمال زیاد از آن استفاده می کنید – و به خوبی از آن استفاده کنید. ممکن است برخی از افراد احساس لرزش مسواک برقی را دوست نداشته باشند. برخی دیگر ممکن است تنوع الکتریکی را برای تمیز کردن تمام سطوح دندان آسانتر بدانند. این امر به ویژه در مورد افرادی که دارای تحرک هستند ، مانند آرتریت دردناک ، صادق است. اگر از استفاده از مسواک خود لذت می برید ، احتمالاً مدت زمان توصیه شده – دو دقیقه مسواک بزنید. برخی از انواع پیشرانه حتی دارای یک تایمر داخلی هستند که به شما اطلاع می دهد وقتی وقت کافی را برای مسواک زدن اختصاص داده اید.
  • اثربخشی. مطالعات علمی متعددی برای بررسی اینکه آیا مسواک دستی یا دارای قدرت در کاهش بیماری لثه و از بین بردن پلاک مؤثر هستند ، انجام شده است. با بررسی تقریباً 30 مطالعه با مقایسه مسواکهای یکبار مصرف و برقی ، مشخص شد که به طور کلی ، بین مسواک های برقی و دستی در توانایی آنها در برداشتن پلاک و جلوگیری از بیماری لثه تفاوت معنی داری وجود ندارد. اما شواهد نشان می دهد که نوع خاصی از مسواک دارای قدرت بنام مسواک چرخشی چرخشی (موها به دور و دور و پشت و عقب و عقب می روند) از مسواک دستی موثرتر است.
  • ایمنی. اگرچه تمام مسواک های دارای ADA Seal Approval از نظر ایمنی آزمایش شده اند ، ممکن است افراد خاصی برای آنها نوع خاصی از مسواک ایمن باشد. اگر تمایل به مسواک زدن بیش از حد شدید دارید که می تواند به لثه و دندان شما آسیب برساند ، ممکن است یک مسواک دارای یک نرمش راحت تر بتواند نرمی روی لثه و دندان خود را راحت تر کرده و در همان زمان تمیز کردن آنها را انجام دهد. برخی از مطالعات نشان می دهد که استفاده از مسواک نیرومند ممکن است میزان باکتری موجود در جریان خون را بیش از یک مسواک دستی افزایش دهد. این خطری برای افراد سالم با سیستم ایمنی طبیعی و قلب سالم ایجاد نمی کند. اما می تواند این احتمال را افزایش دهد که افراد با شرایط قلبی خاص بتوانند به یک عفونت خطرناک در قلب مبتلا شوند. تحقیقات بیشتر لازم است تا مشخص شود آیا این باید دلیلی برای نگرانی باشد یا خیر.

بهترین مسواک برای کودکان

بهترین مسواک

وقتی نوبت به انتخاب بهترین مسواک برای فرزندتان می رسد ، باید انتخاب کنید که کودک شما به طور صحیح و مرتب از آن استفاده کند. انواع مختلفی از گزینه های یکبار مصرف و برقی برای کودکان در دسترس است. و آنها در رنگ های متنوعی قرار می گیرند و اغلب شخصیت های مورد علاقه کودکان را از داستان های کلاسیک و کارتون های محبوب نشان می دهند. بعضی از گونه‌ها حتی به پخش کننده موسیقی مجهز هستند تا کودک شما بداند تا چه مدت مسواک بزند.

برای انتخاب یک مسواک مناسب برای فرزندتان ، پیشنهادات زیر را امتحان کنید:

  • مطمئن شوید که مسواک مورد نظر شما دارای یک ADA Seal Approval است.
  • مسواک به اندازه دهان کودک را با برس نرم انتخاب کنید.
    اگر فرزندانتان به اندازه کافی بزرگ هستند ، به آنها کمک کنید تا مسواک خود را انتخاب کنند. درگیر کردن کودکان در این فرآیند و هیجان زده شدن از خرید یک مسواک جدید ، ممکن است مسواک زدن را به یک کار لذت بخش تر تبدیل کند.

 

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید