بهترین ایمپلنت دندان کدام است و تفاوت مواد ایمپلنت و نوع آن چیست

بهترین ایمپلنت های دندان

بهترین ایمپلنت دندان کدام است و تفاوت مواد ایمپلنت و نوع آن چیست

بهترین ایمپلنت دندان ، ایمپلنت کره ای بهتر است یا آلمانی یا چینی ؟ در این مطلب نشان می دهیم که بهترین ایمپلنت دندان کدام است و از چه نوع ایمپلنت دندانی استفاده کنیم تا ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد.

احتمالاً نام کاشت دندان یا ایمپلنت را شنیده اید. این تجهیزات از جمله پرکاربردترین تجهیزات موجود در دندانپزشکی ترمیمی مانند پریودنتیکس واکر و دندانپزشکی ایمپلنت هستند. آنها در جایگزینی دندانهای از دست رفته و بازگرداندن لبخند سالم و طبیعی مفید هستند. این امر حیاتی است زیرا شکاف ها می توانند باعث جابجایی بقیه دندان های شما شوند. همچنین می توانند منجر به مسائل شدید گزش از دندان های کج شوند.

اما سوال این است که کاشت دندان یا ایمپلنت دندان از چه چیزی ساخته شده است و بهترین ایمپلنت دندان کدام است؟ منظور ما از مواد کاشت دندان چیست؟ بیایید بررسی کنیم که بهترین مواد کاشت دندان که در دنیای کاشت دندان های امروزی استفاده می شود ، چیست.

بهترین مواد ایمپلنت دندان / بهترین نوع ایمپلنت کدام است

بهترین ایمپلنت های دندان

برای سالهای متمادی ، تقریباً تمام ایمپلنت های دندانی از ماده ای به نام تیتانیوم تهیه شده اند. اما با ظهور فناوری ، امروزه تعداد بیشتری از کاشت دندان از مواد مختلف کاشت دندان ساخته می شود. این مواد با توجه به خصوصیات فیزیکی و شیمیایی موثر در کاربردهای بالینی آنها ، تحقیقات گسترده ای را مشاهده کرده اند. چنین خصوصیاتی شامل ریزساختار و ترکیب سطح کاشت است. ترجیحاً ، مواد ایمپلنت دندان باید سازگار با زیست محیطی باشند. همچنین باید در برابر خوردگی و شکستگی مقاوم باشند.

مواد کاشت یا ایمپلنت دندان می تواند از طراحی مواد تیتانیوم یا زیرکونیوم تشکیل شده باشد. با وجود مواد کاشت دندان ، آنها باید محکم و مقاوم باشند. مقاومت مواد ایمپلنت دندان و طراحی آن باید با خاصیت فیزیکی سازگار باشد.

انواع ایمپلنت دندان

  • مواد ایمپلنت دندانی تیتانیوم – ساخته شده از فلز ، تیتانیوم به عنوان متداول ترین نوع مواد کاشت دندان محسوب می شود. ویژگی بزرگ آن در سال 1950 کشف شد. در این مدت ، یافته ها نشان می دهد که ایمپلنت های ساخته شده از فلز تیتانیوم به رشد استخوان به صورت مستقیم منجر می شود. یعنی وقتی در تماس با استخوان قرار می گیرد و اختلالی ایجاد نمی کند. استخوان در کنار آنها رشد خواهد کرد این ، به نوبه خود ، یک میل دائمی ایجاد می کند. از زمان این کشف ، مواد کاشت دندان تیتانیوم بیشترین جستجو برای کاشت بوده است. این نتایج طولانی مدت را فراهم می کند و هزینه آن بسیار مناسب است. این ماده یکی از بهترین مواد کاشت دندان در تمام دوران ها است.
  • مواد ایمپلنت دندانی زیرکونیا – برخلاف تیتانیوم ، زیرکونیا اختراع اخیر است. این ماده آینده دارترین مواد کاشت دندان است. مواد کاشت دندان زیرکونیا در اوایل دهه 1990 مورد استفاده کامل از پایه قرار گرفت. اما در این مدت ، مواد کاشت تیتانیوم هنوز مد بودند.

تنها در سال 2003 بود که Coralroot اولین تاج همه در یک کاشت مبتنی بر مواد کاشت دندان را منتشر کرد. اگرچه مواد نسبتاً جدیدی هستند ، اما محبوبیت مواد کاشت دندان زیرکونیا در حال افزایش است.

کدام ایمپلنت بهتر است

بهترین ایمپلنت های دندان

همانطور که قبلاً بحث شد ، دو ماده اولیه ایمپلنت دندان تیتانیوم و زیرکونیا هستند. هر یک از این دو ماده ایمپلنت دندان ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

به عنوان مثال ، تیتانیوم آزمایش شده است و میزان موفقیت بالایی را در هر دو روش پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهد. تطبیق پذیری آن آن را از زیرکونیا جدا می کند. به عنوان یک فلز ، تیتانیوم اولین انتخاب در تمام انواع کاشت استخوان و صفحه بوده است. میلیون ها بیمار از مزایای تیتانیوم بهره مند شده اند.

چرا ایمپلنت تیتانیوم از زیرکونیا بهتر است

  • مواد ایمپلنت دندان تیتانیوم و طرح های آن را می توان در یک سیستم دو تکه تولید کرد. اینها یک پایه جداگانه است که در بالای ایمپلنت نشسته و به دندان جایگزین متصل می شود. دیگری پستی است که با جراحی در استخوان کاشته می شود. زیرکونیا این قابلیت را ندارد. در عوض ، به صورت تک قطعه تولید می شود.
  • باز هم می گویم ، تیتانیوم بهترین مواد ایمپلنت دندان است زیرا از نظر زیست سازگاری دارد. این به این معنی است که درست است و از نزدیک با بدن انسان مطابقت دارد. همچنین می تواند با استخوان انسان جوش بخورد.
  • سیستم دو قطعه ای امکان کاشت سفارشی را فراهم می کند که کمبودهای کم استخوان را برطرف می کند. این بدان معناست که حتی اگر دچار ریزش استخوان شده باشید باز هم می توانید لبخند دلپذیری داشته باشید.
    با این حال ، مواد ایمپلنت دندانی زیرکونیا هر دو پست و اباتمنت را برای ساخت یک واحد ترکیب می کنند. این امر باعث می شود ترس از مخفی شدن باکتری و تأثیر آن بر روی لثه کاهش یابد. با وجود این مزیت خوب ، هنوز از مواد کاشت
  • دندان زیرکونیا و طرح های سرامیکی آنها کاملاً تست نشده است. این به این دلیل است که مدت زمان طولانی است که وجود ندارد. بنابراین ، بر خلاف مواد ایمپلنت دندانی تیتانیوم ، هنوز آزمایش نشده است

معتبر ترین برند ایمپلنت دندان کدام است

بهترین ایمپلنت های دندان

معتبرترین کارخانه کاشت ایمپلنت در حال حاضر در بیش از 150 کشور دنیا اجزای ایمپلنت دندان تولید می کند ، اما معروف ترین و پرفروش ترین آنها Stroman و Nobel Booker است. سایر شرکت های کاشت دندان در جایگاه دوم قرار دارند. لازم به ذکر است که سیستم های ایمپلنت دندان برای شرایط مختلف بالینی طراحی شده اند و انتخاب بهترین سیستم ایمپلنت دندان باید توسط متخصص انجام شود. با این حال ، مهمترین و با کیفیت ترین شرکتهای تولید کننده ایمپلنت دندان می توانند به شرح زیر باشند:

  •  اشتراومن
  • Nobel Biocare (داناهر)
  • (Dentsply Sirona (قبلا Astra Tech)
  • زیمر بیومت
  • BioHorizons

هر پنج شرکت بیش از 30 سال است که ایمپلنت های دندانی تولید می کنند و تحقیقات زیادی در مورد افزایش دوام و ماندگاری آنها با استفاده از فن آوری های پیشرفته ایمپلنت انجام داده اند. علاوه بر این ، ایمپلنت های با کیفیت بسیار بالا در این شرکت تولید و در سراسر جهان توزیع می شود. تقریباً در تمام کشورهای دنیا از این ایمپلنت های دندانی استفاده می کنند و خرید قطعات و اجزای مختلف کاشت دندان از این شرکت ها برای دندانپزشکان بسیار آسان است.

1. شرکت Straumann

برند Straumann یک شرکت سوئیسی است که ایمپلنت های دندانی نوآورانه ، دقیق و همه کاره را برای کاربردهای دندانپزشکی تولید می کند.

2. Nobel Biocare یا Danaher

دفتر مرکزی نوبل بوکر در زوریخ سوئیس قرار دارد و محصولات و خدمات خود را در بیش از 80 کشور جهان ارائه می دهد.

3. Dentsply Sirona یا Astra Tech سابق

ایمپلنت های Dent Playsirona دارای دفاتر فروش بیشماری در سراسر جهان هستند و ایمپلنت های دندانی این شرکت به بیش از 120 کشور جهان صادر می شود.

4. زیمر بیومت

شرکت Zimmer Biomet یکی از معروف ترین مارک های کاشت دندان در آمریکا است. محصولات با کیفیت و البته گران قیمت این شرکت از بهترین ایمپلنت های دندانی تولید شده در جهان است.

5. BioHorizon

BiHorizon یکی از شرکت هایی است که انواع به روز و پیشرفته کاشت دندان را تولید می کند. از سال 1997 با تأسیس این شرکت در ایالات متحده ، توانسته است با تولید ایمپلنت های مخروطی شکل نام خود را در بین شرکت های تولید کننده ایمپلنت دندان معروف کند.

از جمله بهترین کشورهای خارجی تولید کننده ایمپلنت دندان می توان به ایالات متحده و سوئیس اشاره کرد که محصولات با کیفیت بالا را به بازارهای جهانی عرضه می کنند ، اما کشورهایی مانند کاستاریکا ، هند و تایلند نیز توانسته اند ایمپلنت دندان را با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول ارائه دهند. به بازارهای جهانی پیشنهاد دهید.

همچنین اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد ایمپلنت دندان یا این که به طور کلی ایمپلنت دندان چیست و چقدر هزینه دارد داشته باشید این مطلب را مطالعه نمایید.

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید