بریج دندان چیست ، هزینه ، تعرفه ، طول درمان و هزینه در تهران خرداد 1402

بریج دندان

بریج دندان چیست ، هزینه ، تعرفه ، طول درمان و هزینه در تهران خرداد 1402

بریج دندان چیست ؟ بریج دندان به سادگی می تواند فواصل بین دندانی را پر کرده و قدرت جویدن را به دندان های شما برگرداند. در ادامه بریج دندان را با تعرفه ، هزینه و قیمت در سال 1402 و به همراه توضیح کامل انواع آن بررسی می کنیم.

بریج از دو یا چند تاج برای دندانهای دو طرف شکاف و یک دندان / دندان کاذب در بین آن ساخته شده است. به این دندانهای کاذب پونتیک گفته می شود و می توان آنها را از طلا ، آلیاژها ، پرسلان یا ترکیبی از این مواد تهیه کرد. پل های دندان توسط دندان های طبیعی یا ایمپلنت پشتیبانی می شوند.

بریج دندان چیست

بریج دندان

عملیات بریج دندان فاصله ایجاد شده توسط دندان یا دندانهای از دست رفته را پر می کنند. آنها می توانند:

  • لبخند را بازیابی کند
  • توانایی جویدن و صحبت صحیح را بازیابی کند
  • فرم صورت را حفظ کند
  • با جایگزینی دندانهای از دست رفته نیروی جویدن را بازیابی می کند
  • از کج شدن دندان ها جلوگیری می کند

چند نوع بریج دندان وجود دارد

سه نوع بریج دندان وجود دارد، بریج های سنتی معمول ترین هستند. شما می توانید یک بریج یا کاشت برای دو دندان در دو طرف دندان دریافت کنید. این پل ها از پرسلن ذوب شده در فلز یا سرامیک ساخته شده اند.
از بریج کنسول هنگامی استفاده می شود که فقط یک دندان در کنار دندان خالی شده داشته باشید. این مورد خیلی شایع نیست و در پشت دهان توصیه نمی شود ، جایی که می تواند به دندان های دیگر نیروی زیادی وارد کند و به آنها آسیب برساند.
بریج متصل به مریلند از ظروف چینی ، چینی ذوب شده به فلز یا دندانها و لثه های پلاستیکی ساخته شده توسط چارچوب فلزی یا چینی ساخته شده اند. بالهای فلزی یا چینی که فقط در یک طرف بریج به دندانهای موجود شما متصل می شوند.

هر پل دندان چقدر دوام دارد

بریج دندان

با رعایت بهداشت دهان و دندان و بررسی های منظم ، پل های دندانپزشکی می توانند پنج تا 15 سال یا بیشتر دوام بیاورند.

آیا غذا خوردن با بریج دندان سخت است

جایگزینی دندانهای از دست رفته با بریج دندان در واقع باید غذا خوردن را آسان کند. تا زمانی که به پل عادت نکنید ، غذاهای نرم بخورید که به قطعات کوچک بریده شده اند.

نحوه مراقبت

دندان های باقیمانده خود را سالم و محکم نگه دارید ، زیرا آنها به لنگر انداختن بریج شما کمک می کنند. روزانه دو بار مسواک بزنید ، نخ دندان بکشید و با دهانشویه بشویید. به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید. رژیم غذایی سالم داشته باشید.

عصب کشی چیست

عصب کشی نوعی روش درمانی است که برای ترمیم و نجات دندانی که به شدت خراب شده یا آلوده شده است استفاده می شود. طی یک روش کانال ریشه ، عصب و پالپ برداشته می شود و داخل دندان تمیز و مهر و موم می شود. بدون درمان ، بافت اطراف دندان آلوده شده و ممکن است آبسه ایجاد شود. همچنین ، “کانال ریشه” اصطلاحی است که برای توصیف حفره طبیعی در مرکز دندان استفاده می شود. پالپ یا محفظه پالپ ناحیه نرم داخل کانال ریشه است. عصب دندان در داخل کانال ریشه قرار دارد.

درمان عصب کشی برای چه افرادی مناسب است

 

وقتی بافت عصبی یا پالپ دندان آسیب ببیند ، از بین می رود و باکتری ها در محفظه پالپ شروع به تکثیر می کنند. باکتری ها و سایر بقایای پوسیده می توانند باعث ایجاد عفونت یا آبسه دندان شوند. آبسه جیب پر از چرک است که در انتهای ریشه دندان تشکیل می شود. آبسه زمانی اتفاق می افتد که عفونت از انتهای ریشه دندان گسترش یابد. علاوه بر آبسه ، عفونت در کانال ریشه دندان می تواند ایجاد کند:

  • تورم که ممکن است به مناطق دیگر صورت ، گردن یا سر گسترش یابد
  • فتگی استخوان در نوک ریشه
  • مشکلات زهکشی که از ریشه به سمت خارج گسترش می یابد. یک سوراخ می تواند از طریق کنار دندان با تخلیه لثه یا از طریق گونه با تخلیه به داخل پوست ایجاد شود.

هزینه بریج دندان در تهران در سال 1401

بریج دندان

اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت و هزینه بریج دندان مواد مورد استفاده است. همانطور که گفته شد ، از مواد مختلفی برای ساخت این پروتز استفاده می شود. این مواد شامل آلیاژهای فلز ، پروسلین ، سرامیک است ، برای دریافت آخرین هزینه بریج دندان و همچنین مشاوره رایگان ، روی دکمه سبز رنگ پایین همین صفحه کلیک کنید.

 

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید