هزینه ایمپلنت و کاشت دندان ، تعرفه ، مراحل و عوارض ایمپلنت خرداد 1402

کاشت دندان

هزینه ایمپلنت و کاشت دندان ، تعرفه ، مراحل و عوارض ایمپلنت خرداد 1402

ایمپلنت دندان چیست؟ هزینه ایمپلنت یا کاشت دندان در حرداد 1402 ، در این مطلب ایمپلنت یا کاشت دندان در تهران  ، هزینه ایمپلنت و تعرفه ، مراحل ، عوارض و تمام مزایا این روش دندانپزشکی زیبایی را در سال 1402 به همراه ایمپلنتولوژیست معتبر در تهران معرفی خواهیم کرد.

کاشت یا ایمپلنت دندان چیست؟

روش ایمپلنت دندان

کاشت دندان

کاشت های دندانی همانطور که امروزه می دانیم توسط جراح ارتوپدی سوئدی به نام Per-Ingvar Brånemark اختراع شد. امروزه آنها استاندارد مراقبت از جایگزینی پروتز دندان های از دست رفته در دندانپزشکی به حساب می آیند. ایمپلنت دندان یک وسیله جراحی است که در استخوان فک قرار می گیرد و اجازه می دهد با استخوان در طی چند ماه فیوز شود. کاشت دندان به عنوان جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته عمل می کند.

به نوبه خود ، این “ریشه دندان مصنوعی” برای نگه داشتن دندان یا پل تعویض خدمت می کند. داشتن یک کاشت دندان که به استخوان فک فیوز شده نزدیکترین چیز برای تقلید از دندان طبیعی است زیرا بدون اینکه روی دندانهای اطراف تأثیر بگذارد ، روی خود ایستاده و از پایداری بالایی برخوردار است. فرایند همجوشی بین ایمپلنت دندان و فک “استخوان سازی” نامیده می شود. بیشتر کاشت های دندانی از تیتانیوم ساخته شده است که به آنها امکان می دهد بدون اینکه به عنوان یک جسم خارجی در بدن ما شناخته شوند با استخوان ادغام شوند.

با گذشت زمان ، فناوری و علم پیشرفت کرده اند تا نتایج به دست آوردن ایمپلنت دندان را تا حد زیادی بهبود بخشند. امروزه میزان موفقیت در کاشت دندان نزدیک به 98٪ است.

چرا به ایمپلنت یا کاشت دندان نیاز دارید؟

از کاشت های دندانی می توان برای جایگزینی یک دندان منفرد ، چند دندان یا تمام دندانها استفاده کرد. هدف از جایگزینی دندان ها در دندانپزشکی ، بازگرداندن عملکرد و همچنین بازیابی زیبایی در دندان  است.

در مورد کاشت دندان ، به طور کلی سه گزینه وجود دارد:

  • دستگاه دندانپزشکی قابل جابجایی (پروتز کامل یا پروتز جزئی)
  • پل دندانپزشکی ثابت (سیمانی)
  • ایمپلنت دندان

دندان مصنوعی گزینه مقرون به صرفه تر برای دندان های جایگزین است اما به دلیل ناراحتی دستگاه قابل جابجایی در دهان ، کمترین روش مطلوب است. علاوه بر این ، دندان مصنوعی می تواند بر سلیقه و تجربه حسی فرد از غذا تأثیر بگذارد.

قبل از تغییر نسبتاً اخیر به درمان کاشت دندان ، روش ترمیم دندان متداول تر بود. مهمترین نقطه ضعف وابستگی به دندانهای طبیعی موجود است. ایمپلنت ها فقط توسط استخوان پشتیبانی می شوند و در اطراف دندانهای طبیعی تاثیری ندارند. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گزینه را انتخاب کنید به عوامل زیادی بستگی دارد. به ویژه در مورد کاشت دندان ، این عوامل شامل می شود

  • محل دندان یا دندان های از دست رفته ،
  • کمیت و کیفیت استخوان فک جایی که قرار است ایمپلنت دندانی قرار گیرد ،
  • سلامتی بیمار ،
  • هزینه ،
  • اولویت بیمار

یک ایمپلنتولوژیست خوب منطقه مورد نظر برای کاشت دندان را معاینه می کند و ارزیابی بالینی از اینکه آیا بیمار کاندیدای خوبی برای کاشت دندان است یا خیر را انجام می د

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظارت بسته شده

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید