ایجاد لکه دندان با قهوه ، آیا قهوه باعث زرد شدن و ایجاد لکه روی دندان می شود

ایجاد لکه دندان با قهوه

ایجاد لکه دندان با قهوه ، آیا قهوه باعث زرد شدن و ایجاد لکه روی دندان می شود

چرا ایجاد لکه دندان با قهوه رخ می دهد؟ وقتی روز آغاز می شود می رسد ، مانند بسیاری از افراد ، ممکن است یک لیوان قهوه یا چای بنوشید. تا به حال فکر کرده اید که قهوه یا چای چه کاری با دندان شما می کند؟ قهوه می تواند باعث زرد شدن دنداد و ایجاد لکه شود.

اگر قهوه بتواند لباس شما را لکه دار کند ، می تواند دندان شما را نیز لکه دار کند. قهوه حاوی موادی به نام تانن است که نوعی پلی فنول است که در آب تجزیه می شود. آنها همچنین در نوشیدنی هایی مانند شراب یا چای یافت می شوند.

تانن ها باعث می شوند ترکیبات رنگی به دندان های شما نچسبند. وقتی این ترکیبات بچسبند ، می توانند یک رنگ زرد ناخواسته را در پشت خود داشته باشند. فقط یک فنجان قهوه در روز طول می کشد تا دندان لکه دار شود.

چگونه می توانید بدون اینکه از نوشیدنی مورد علاقه خود در صبح استفاده کنید ، از تغییر رنگ دندان خودداری کنید؟

ایجاد لکه دندان با قهوه
خلاص شدن از شر لکه شدن دندان با قهوه

اگر عاشق قهوه هستید ، وحشت نکنید. بعضی اوقات ، دندانپزشکان می توانند از لکه های قهوه در طی تمیز کردن یکساله خلاص شوند. بنابراین مطمئن شوید که قرارهای منظم را تعیین می کنید.

شما همچنین می توانید تمیز کردن حرفه ای را با داروهای خانگی تکمیل کنید. به عنوان مثال ، مسواک زدن دندانهای شما با جوش شیرین دو بار در ماه می تواند باعث سفیدتر شدن بیشتر دندان ها شود.

همچنین می توانید با استفاده از خمیر دندان و نوارهای سفید کننده به طور مرتب لکه های قهوه را کاهش دهید. گزینه ها شامل Arm & Hammer AdvanceWhite یا Crest 3D Whitening است. فقط از محصولات سفید کننده با مهر انجمن پذیرش دندانپزشکی آمریکا (ADA) استفاده کنید.

در کنار استفاده از خمیر دندان سفید کننده ، در مورد گرفتن سینی سفید کننده منزل با دندانپزشک خود صحبت کنید.

علاوه بر این ، سوئیچ را از مسواک دستی به یک مسواک برقی در نظر بگیرید که این امر قدرت تمیز کردن بیشتری را فراهم می کند.

اطمینان حاصل کنید که حداقل دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنید.

ایجاد لکه دندان با قهوه
مشکلات دیگر قهوه برای دندان

مانند هر نوشیدنی ای که آب ندارد ، قهوه می تواند باعث رشد باکتری ها در دهان شما شود که می تواند منجر به فرسایش دندان و مینای دندان شود. این می تواند باعث نازک و شکنندگی دندان شما شود.

قهوه همچنین می تواند باعث بوی بد دهان یا همان پوسیدگی دندان شود زیرا به زبان می چسبد. برای جلوگیری از بروز این مشکلات ، قبل از نوشیدن قهوه ، غذا بخورید و بعد از اتمام نوشیدن از یک قراضه زبان و مسواک استفاده کنید.

ایجاد لکه دندان با قهوه
جلوگیری از ایجاد لکه دندان با قهوه

اگر امتحان کردن نوشیدنی صبحگاهی مورد علاقه خود گزینه ای نیست ، با قطع کردن و نوشیدن کمتر از لکه ها جلوگیری کنید. شاید صبح ها یک فنجان قهوه را انتخاب کنید و بعداً در روز چای سبز.

از خامه و قند خودداری کنید ، زیرا اینها فقط باعث افزایش رشد تغییر رنگ باکتری ها می شوند. به منظور جلوگیری از ایجاد باکتری ها ، قهوه خود را در طول یک روز به جای جرعه های کوچک بنوشید. علاوه بر این ، بعد از اتمام قهوه یک لیوان آب بنوشید تا دهان و دندان های خود را بشویید.

اگر قهوه یخی را ترجیح می دهید ، آن را از طریق نی بنوشید تا خطر ایجاد لکه روی دندان کاهش یابد. در آخر اینکه ، بعد از نوشیدن قهوه ، حدود 30 دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید و فقط بعد از شستن دهان با آب استفاده کنید.

به یاد داشته باشید قهوه اسیدی است. مسواک زدن دندانهای خود بلافاصله پس از خوردن غذا یا نوشیدن هر نوع اسیدی باعث تضعیف مینای دندان شده و باعث لکه دار شدن می شود.

خوردن برخی غذاها ممکن است به رفع لکه دندان با قهوه نیز کمک کند. میوه ها و سبزیجات خام – مانند توت فرنگی و لیمو – حاوی الیاف طبیعی هستند که با تجزیه باکتری ها دندان ها را تمیز می کنند.
سایر مواد غذایی و نوشیدنی هایی که دندان را لکه دار می کنند

البته ، قهوه تنها مقصر رنگ آمیزی دندان نیست. برای حفظ لبخند سفید ، از غذاهای دیگر و نوشیدنی هایی که می توانند رنگ زرد رنگی در خود داشته باشند ، مراقب باشید. این شامل:

  • شراب قرمز
  • انواع توت ها (زغال اخته ، تمشک ، گیلاس)
  • سس گوجه فرنگی و گوجه فرنگی
  • کولا
  • چای سیاه
  • popsicles
  • آبنبات
  • نوشیدنی های ورزشی

خبر خوب برای دوستداران قهوه

هنوز هم می توانید قهوه بنوشید و یک لبخند سفید و سالم را حفظ کنید و از ایجاد لکه دندان با قهوه جلوگیری کنید.

چگونه از قهوه لذت می برید و از لکه ها دوری می کنید؟ به عبارت ساده ، به میزان مناسبی قهوه بنوشید. دندانپزشکان بیش از دو فنجان در روز را پیشنهاد نمی کنند. بعلاوه ، حتما دوبار در سال دندان های خود را چکاپ کنید.

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید