اثرات مکیدن انگشت در خرابی دندان کودکان و روش های درمان آن

مکیدن انگشت و خرابی دندان

اثرات مکیدن انگشت در خرابی دندان کودکان و روش های درمان آن

هر نوع مکیدن انگشتان دست باعث آسیب به دندانها یا دهان نمی شود. برای مثال ، نگه داشتن انگشت شست در دهان به طور معمول باعث آسیب نمی شود. با این حال ، مکیدن انگشت شست با حرکات زیاد می تواند باعث آسیب به دندانهای اولیه (کودک) شود ، اگرچه این امر معمولاً خود را با وارد شدن دندانهای دائمی اصلاح می کند. مکیدن مداوم و پرتحرک انگشت شست گاهی می تواند باعث سوء استفاده از دندان های دائمی فرزند شما شود و روی فک تأثیر بگذارد. یا شکل و سقف دهان. مکیدن انگشت همچنین ممکن است کودک شما را در معرض آلودگی ، باکتری و ویروس قرار دهد.

مطالعه ای که در کودکان انجام شده است ، نشان داد کودکانی که شست خود را می مکیدند ، کمتر در زندگی دچار واکنش های آلرژیک می شوند. بنابراین ، تصمیم گیری در مورد زمان ، یا حتی در مورد این موضوع ، ممکن است دلسردی از مکیدن شست عوامل مختلفی را شامل شود.

مکیدن انگشت و خرابی دندان
اثرات طولانی مدت مکیدن انگشت در خرابی دندان کودکان

مکیدن انگشت در خرابی دندان کودکان می تواند تأثیرات زیادی بر روی دندان ها و دهان بگذارد. این به دلیل فشار مکرر انگشت شست و مکیدن روی دندانها ، فک و سقف دهان است. ممکن است باعث بروز هر یک از موارد زیر شود:

  • از جایی که دندانهای جلو از فک و دهان بیرون زده می شود ، اوربایت می شود
  • سایر مشکلات نیش ، مانند نوک دندانهای پایین به سمت داخل دهان یا نیش باز ، جایی که هنگام بسته شدن دهان دندانهای بالا و پایین برآورده نمی شوند
  • تغییر در شکل فک ، که می تواند بر ترازبندی دندانها و الگوهای گفتار نیز تأثیر بگذارد ، مانند توسعه لیس
  • حساسیت سق دهان

اگر مکیدن انگشت شست به محض ورود دندان های دائمی از بین برود ، اکثر این مشکلات حل نمی شود یا به وجود نمی آید. کودکانی که مدت طولانی انگشت شست خود را می کشند و به شدت مکیدن انگشت شست خود را ادامه می دهند ممکن است در معرض خطر این عوارض جانبی قرار بگیرند. .

مکیدن انگشت و خرابی دندان

در صورت مشاهده مشکلات مکیدن انگشت در خرابی دندان کودکان چه کار کنیم

همه کودکان باید تا 1 سالگی ویزیت های منظم دندانپزشکی را شروع کنند. اگر بعداً متوجه شدید دندانهای جلوی کودک شما در حال خراب شدن است ، یا به نظر می رسد که کودک شما در مورد آنها مشکلی ندارد ، در مورد نگرانی های خود با یک دندانپزشک کودکان صحبت کنید.

تا 6 سالگی دندانهای دائمی کودک شما شروع به درامدن نمی کنند. با این حال ، قبل از آن زمان ممکن است صدماتی به دهان آنها وارد شود که خود ممکن است اصلاح شود یا نباشد. به همین دلیل ، این ایده خوبی است که زودتر از موعد با پزشک صحبت کنید ، به خصوص اگر نگران باشید.
مکیدن انگشت و خرابی دندان

چه مدت کودک می تواند انگشت شست خود را بخورد؟

اگر فرزند شما از سن 4 سالگی گذشته است و هنوز هم در طول روز مرتباً انگشت شست خود را می خورد ، یا اگر از مکیدن انگشت شست فرزندتان نگران هستید ، با پزشک متخصص اطفال یا دندانپزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است روش های درمانی یا راهکارهایی را پیشنهاد دهند که می توانید برای کمک به فرزندتان در مکیدن انگشت شست خود استفاده کنید. آنها همچنین ممکن است توصیه کنند به رغم تأثیرات احتمالی روی دندانهای کودک ، اجازه دهید کودک شما با این رفتار ادامه یابد تا زمانی که این کار را از دست ندهد.

بسیاری از کودکان مکیدن انگشتان شست خود را به خودی خود در برخی مواقع بین 2 تا 4 سالگی متوقف می کنند و مکیدن انگشت شست و پیوسته و پایدار که در این مدت به طول انجامد ، ممکن است بر ترازبندی دندانهای جلویی دائمی فرزند شما و شکل دهان آنها تأثیر بگذارد.

چگونه به کودک خود کمک کنیم جلوی مکیدن انگشت شست خود را بگیرد

اگر می خواهید کودک خود را متوقف کند تا از مکیدن انگشت شست خود جلوگیری کند ، درک کنید که هر روشی که انتخاب کرده اید بهترین گزینه برای موفقیت در صورتی است که فرزند شما نیز متوقف شود. کمک به فرزندتان برای متوقف کردن مکیدن انگشت شست ممکن است به سن آنها بستگی داشته باشد.

در کودکان بزرگتر ، صحبت کردن با فرزند شما ممکن است کافی باشد ، به خصوص اگر در مورد این عمل توسط کودکان دیگر اذیت شده باشید. فشار همسالان می تواند در کودکانی که وارد مهد کودک یا مهد کودک می شوند ، یک عامل مهار کننده باشد. اگر در هر لحظه کودک شما از دادن مکیدن انگشت شست خود مقاومت دارد ، بهتر است فقط از این رفتار چشم پوشی کنید. بعضی اوقات ، هرچه بیشتر به آن توجه کنید ، ماندگارتر می شوید.

در اینجا روش های دیگری برای کمک به فرزندتان برای جلوگیری از مکیدن انگشت شست خود وجود دارد:

به محرک های مکیدن انگشت شست فرزندتان توجه کنید

بعضی از کودکان هنگام خستگی ، خستگی ، اضطراب یا گرسنگی ، انگشت شست می خورد. اگر به نظر می رسد انگشتان دست خود را به عنوان یک استراتژی خود تسکین دهنده در موقعیت های استرس زا مکیده ، سعی کنید علت اصلی اضطراب آنها را دریابید تا بتوانید به آن رسیدگی کنید. اگر در زمان های دیگر مکیدن انگشتان دست هستند ، سعی کنید آنها را در فعالیتی استفاده کنید که از دست آنها استفاده می شود ، مانند نقاشی یا بازی گرفتن. اما اجازه ندهید که مکیدن انگشت شست به ابزاری برای توجه ، مثبت یا منفی تبدیل شود.

از تقویت مثبت استفاده کنید

کودک خود را درگیر مایل به متوقف کردن رفتار با تمجید از آنها در هنگام خوردن انگشت شست و یا اجازه دادن به آنها در عدم یافتن رفتار با نمودار برچسب درگیر کنید.

آنها را با یادآوری ملایم در مسیر نگه دارید

اگر فرزند شما به طور غیابی انگشت شست می خورد ، با آرامش به آنها بگویید که متوقف شوند. بارها و بارها آماده این کار شوید. این تنها در صورتی موثر است که کودک شما در متوقف کردن مکیدن انگشت شست کمک کند.
برای کمک به دندانپزشک فرزندتان بخواهید

دندانپزشک کودک شما می تواند در مورد مکیدن انگشت شست خود با آنها صحبت کند ، و به آنها می گوید از نوع صدماتی که می توانند به شما اطلاع دهند

دستگاه ارتودنسی را امتحان کنید

دستگاه های ارتودنسی قابل جابجایی و غیر قابل جابجایی وجود دارد که می تواند برای اختلال در توانایی مک زدن کودک از انگشت شست استفاده شود. متخصص ارتودنسی کودکان می تواند با شما همکاری کند تا مشخص کند کدام نوع برای کودک شما بهترین است.

از محافظ شست استفاده کنید

مکیدن انگشت و خرابی دندان

انواع محافظ انگشت شست پلاستیکی یا پارچه ای وجود دارد که اگر کودک شما علاقه به یادآوری عدم استفاده از انگشت شست خود دارد ، بدون نسخه در دسترس است. کودک شما می تواند آنها را تمام وقت یا در مواقعی که به احتمال زیاد به مکیدن انگشتان دست می پوشند ، بپوشد. همچنین اگر انگشت شستشوی خواب در خواب است ، می توانید انگشت شست کودک خود را در شبانه روز با دستکش ، سمور یا جوراب بپوشانید. اگر کودک شما هنگام خواب فقط انگشت شست خود را می خورد ، به یاد داشته باشید که این چیزی نیست که آنها بتوانند کنترل کنند.

مکیدن انگشت پا یک رفتار آرامش بخش و بازتابی است. در رحم ، قبل از تولد شروع می شود. نوزادان و کودکان اغلب این عمل آرامش بخش را پس از تولد ادامه می دهند ، که اغلب به تسکین آنها در خواب کمک می کند. در بعضی از کودکان ، مکیدن انگشت شست ممکن است به سالهای کودک نو پا ادامه یابد و اغلب به عنوان مکانیسم خود تسکین دهنده برای کنار آمدن با شرایط استرس زا استفاده می شود.

طبق اعلام انجمن دندانپزشکی آمریكا ، بیشتر كودكان مکیدن انگشت شست را در جایی بین 2 تا 4 سال متوقف می كنند.

مکیدن انگشت شست در برابر پستانک

مکیدن انگشت و خرابی دندان

یک کاری که نباید انجام دهید این است که عادت مکیدن انگشت شست فرزندتان را با یک عادت پستانک جایگزین کنید. مکیدن پستانک همین پتانسیل را برای آسیب دندان ایجاد می کند که مکیدن انگشت شست می تواند. پستانداران همچنین می توانند روی زمین بیفتند و آنها را به آهنرباهای جوانه زده تبدیل می کنند. تنها استفاده صحیح از پستانک این است که می توانید آنها را از کودکتان به عنوان راهکاری برای شکستن عادت خود دور کنید.

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید