روش سفید کردن دندان با هیدروژن پراکسید ، پراکسید هیدروژن برای دندان

سفید کردن دندان با هیدروژن پراکسید

روش سفید کردن دندان با هیدروژن پراکسید ، پراکسید هیدروژن برای دندان

هیدروژن پراکسید برای دندان ، سفید کردن دندان با هیدروژن پراکسید چیست. سفید کردن دندان در سالهای اخیر با ورود محصولات بیشتر به بازار محبوب تر شده است. اما بسیاری از این محصولات می توانند بسیار گران باشند و افراد را به دنبال راه های ارزان قیمت تر می برد.

مقرون به صرفه ترین روش برای سفید کردن دندان ها در خانه (و درمانی که از مهمترین تحقیقات تحقیقاتی برخوردار است) ماده اصلی اکثر محصولات سفید کننده دندان است: پراکسید هیدروژن.

سفید کردن دندان با هیدروژن پراکسید / هیدروژن پراکسید برای دندان

علم در مورد هیدروژن پراکسید چه می گوید؟

سفید کردن دندان با هیدروژن پراکسید

در اینجا آنچه شما باید بدانید وجود دارد: بیشتر بطری های پروکسید هیدروژن که می توانید در یک داروخانه یا فروشگاه مواد غذایی خریداری کنید ، تقریباً 3 درصد رقیق می شوند. میزان پراکسید هیدروژن در تیمارهای تجاری سفید کننده متفاوت است و می تواند در بعضی از محصولات تا 10 درصد نیز باشد.

اما مطالعات علمی حاکی از آن است که رقیق شدن هنگام استفاده از پراکسید هیدروژن برای سفید کردن دندان ها چیز خوبی است. غلظت بیش از حد قوی می تواند باعث آسیب به مینای دندان یا پوشش بیرونی دندانهای شما شود.

در یک مطالعه ، دانشمندان محلول های پراکسید هیدروژن رقیق شده 10 ، 20 و 30 درصد را برای دندان های انسانی که برای مدت زمان های مختلف استخراج شده اند ، به کار بردند. آنها دریافتند که محلولهای با غلظت بالاتر باعث آسیب بیشتر دندانها می شوند ، همانطور که نگه داری از دندان ها در طولانی مدت با پراکسید هیدروژن در تماس است. این نشان می دهد که درمان با غلظت کم پراکسید هیدروژن ، که برای مدت زمان کمتری اعمال می شود ، کمترین پتانسیل را دارند که به دندان های شما آسیب برساند.

براساس یک مطالعه دیگر ، دانشمندان دریافتند که محلول 5 درصد پروکسید هیدروژن به اندازه یک محلول 25 درصد در سفید کردن دندان ها مؤثر است. اما برای دستیابی به همان سطح سفیدی ، لازم است دندانها را با محلول 5 درصد 12 بار سفید کنید تا به همان میزان زمان سفید شدن با محلول 25 درصد سفیدتر شود.

بیشتر بخوانید : مینای دندان چیست و چطور از آن محافظت کنیم.

این بدان معناست که اگر از درمان های کوتاه و با غلظت کم استفاده می کنید ، برای رسیدن به سفیدی مورد نظر خود باید اقدامات بیشتری را انجام دهید.

چگونه از پراکسید هیدروژن به عنوان سفید کننده دندان استفاده می کنید؟

دو روش استفاده هیدروژن پراکسید برای دندان ، وجود دارد: آن را دور دهان خود بپیچانید یا آن را با جوش شیرین مخلوط کنید و آن را مانند خمیر قبل از شستشو روی دندان خود قرار دهید.

سفید کردن دندان با هیدروژن پراکسید
استفاده از پراکسید هیدروژن به عنوان شستشو:

مقادیر مساوی پروکسید هیدروژن را با آب مانند 1/2 فنجان تا 1/2 لیوان مخلوط کنید.
این مخلوط را حدود 30 ثانیه تا 1 دقیقه در اطراف دهان خود بپیچانید.
اگر به دهان شما صدمه دیده است ، راه حل را متوقف کرده و آنرا فریب دهید و سعی کنید هیچ یک از مخلوط ها را بلع نکنید.

استفاده از پروکسید هیدروژن در خمیر:

چند قاشق مرباخوری جوش شیرین را در یک ظرف با مقدار کمی پراکسید مخلوط کنید.
شروع به مخلوط سودا و پراکسید با یک قاشق تمیز کنید.
کمی بیشتر پراکسید اضافه کنید تا خمیری غلیظ – اما نه ریز و درشت – بدست آورید.
از مسواک استفاده کنید تا با استفاده از حرکات دایره‌ای کوچک به مدت دو دقیقه ، خمیر را روی دندان خود بمالید.
چند دقیقه خمیر را روی دندان های خود بگذارید.
سپس با چرخش آب در اطراف دهان ، رب را کاملاً بشویید.

آیا پراکسید هیدروژن برای دندان عوارض جانبی دارد؟

هیدروژن پراکسید برای دندان ، مطالعات متعددی نشان می دهد که استفاده از پروکسید هیدروژن – چه در یک محصول تجاری و چه در خانه – می تواند باعث آسیب به دندان شما شود. خطر خسارت وقتی افزایش می یابد:

  • از یک محلول پراکسید هیدروژن بسیار قوی استفاده کنید
  • پروکسید هیدروژن را برای مدت طولانی در تماس با دندان های خود بگذارید (اگر شنا کنید بیش از یک دقیقه یا دو دقیقه در صورت مسواک زدن به مدت دو دقیقه)
  • بارها و بارها پراکسید هیدروژن را روی دندان های خود بمالید (بیش از یک بار در روز)

قبل از اعمال هرگونه پراکسید هیدروژن روی دندان های خود با دندانپزشک خود مشورت کنید تا مشخص کنید کدام برنامه استراتژی و برنامه کاربردی بیشترین حس را برای وضعیت شما ایجاد می کند.

حساسیت دندان شاید شایع ترین عارضه مصرف پراکسید هیدروژن باشد. ممکن است بعد از درمان پراکسید ، غذاهای گرم یا سرد یا مایعات ناخوشایند مصرف کنید. تا زمانی که احساس درد کردید از انجام این کار خودداری کنید.

این اتفاق می افتد زیرا پراکسید در صورت استفاده بیش از حد یا در غلظت های خیلی زیاد ، می تواند باعث آسیب قابل توجهی به مینای محافظ دندان شود. عوارض جدی تر سفید کردن هیدروژن پراکسید شامل التهاب ریشه های دندان در لثه ها است. این مشکل می تواند منجر به مسائل ثانویه مانند عفونت شود که درمان آن گران است.
سفید کردن دندان با هیدروژن پراکسید

 

آیا باید از پراکسید هیدروژن روی دندان خود استفاده کنید؟

پراکسید هیدروژن یک کالای خانگی ارزان قیمت است که احتمالاً اکنون می توانید برای سفید کردن دندان آن را بخرید.

هنگامی که با دقت مورد استفاده قرار گیرد ، می تواند راهی موثر برای سفیدتر کردن دندان های شما باشد. اما اگر به صورت نادرست استفاده شود – در غلظت هایی که خیلی زیاد است یا بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد – می تواند باعث آسیب جدی و گاهی گران قیمت دندان شود.

اگر تصمیم دارید که دندانهای خود را با پروکسید هیدروژن سفید کنید ، این کار را با احتیاط انجام دهید. اگر نگرانی دارید ، به دندانپزشک خود مراجعه کنید ، که می تواند در مورد بهترین توصیه ها به شما کمک کند

سفید کردن دندان با هیدروژن پراکسید

در ضمن می توانید با دوری از غذاها و نوشیدنی هایی که باعث لکه دار شدن دندان هایتان می شوند ، از سفید کردن دندان خود لذت برده و از لکه گیری بیشتر جلوگیری کنید.

این شامل:

  • نوشیدنی های انرژی زا
  • قهوه
  • چای و شراب قرمز
  • نوشیدنی های گازدار ، که ممکن است دندان های شما را مستعد لکه دار کند
  • آب نبات
  • انواع توت ها ، از جمله توت سیاه
  • بلوبری
  • توت فرنگی و تمشک
  • سس های گوجه فرنگی
  • میوه های خانواده مرکبات

اگر تصمیم به مصرف این غذاها و نوشیدنی ها دارید ، شستشو یا مسواک زدن دندان های بعد از آن می تواند از لکه دار شدن جلوگیری کند.

امتیاز دهی به این مقاله

برای ثبت امتیاز کلیک کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیلز

نظر بدهید

تهران

بین میدان کاج و میدان شهرداری , نبش خ مروارید , ساختمان پزشکان مروارید , طبقه 4 , واحد26

09036070721

امروز تماس بگیرید!

ساعات کار

شنبه - جمعه : 10:00 الی 20:00

ارسال ایمیل

drbanafsheizadi74@gmail.com
برای مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید